Mark Webber úgy gondolja, hogy csapata eredményes lehet az idei évben, de csak abban az esetben, ha sikerül megoldania azokat a problémákat, amik miatt értékes időt veszített a múlt heti tesztnek helyet adó Jerezben.
Mark Webber úgy gondolja, hogy csapata eredményes lehet az idei évben, de csak abban az esetben, ha sikerül megoldania azokat a problémákat, amik miatt értékes időt veszített a múlt heti tesztnek helyet adó Jerezben.
A Red Bull pilótája az élen végzett a múlt heti teszt első száraz napján pénteken, ám a zárónapon értékes időt veszített, miután egy eddig meg nem nevezett technikai probléma miatt megállt alatt az autója.
A csapat annyit elmondott, hogy elővigyázatosságból kicserélte e Renault motort az RB6-os modellben, ám még keresi a meghibásodás pontos okát.
A Red Bull az idei első tesztet kihagyta, így eddig 8 napot tesztelhetett, ám új autója többször is megadta magát az elmúlt két hét folyamán Jerezben, amit semmiképpen sem lehet figyelmen kívül hagyni, különösen a tavalyi megbízhatósági problémák után.
Webber ezért figyelmeztette csapatát, hogy a hét második felében megrendezésre kerülő utolsó téli teszten mindent meg kell tenniük azért, hogy megszabaduljanak a problémáktól, mert csak így vághatnak neki magabiztosan az idei bajnokságnak.
“Tiszta munkára, és jobb megbízhatóságra van szükségünk Barcelonában, és akkor készen állunk a versenyzésre” – mondta az ausztrál pilóta, aki örült annak, hogy a múlt heti teszt utolsó két napján száraz volt a pálya, pedig korábban úgy volt, hogy végig szakadni fog az eső.
“A meteorológusok az egész hétre esőzéseket mondtak, de az időjárás kegyes volt velünk az utolsó két nap, és a száraz pályán rengeteget tudtunk tanulni, efelől semmi kétség. Sokat tudtunk dolgozni a Renault szakembereivel, és rengeteget tanultunk az aerodinamikai csomagról, és a karosszériáról.”
A 33 éves pilóta azt is hozzátette, hogy véleménye szerint az RB6 minden tekintetben előrelépés futamgyőztes elődjéhez képest, de nagyon nehéz összehasonlítani a két versenygépet az új üzemanyagszabály, és az idén bevezetésre kerülő új gumik miatt.
“Mikor az autó ennyire nehéz, minden megváltozik, és a gumikról még nem is beszéltünk” – magyarázta. “A gumik nagyon fontosak, és mivel az első abroncsok jóval keskenyebbek lettek, mint a tavalyi évben voltak, így nehéz az összehasonlítás.”
“Azonban úgy gondolom, hogy az autó alapjai nagyok jók. Egy kiváló versenygépünk van. Még sokat kell tanulnunk róla, és még rengeteg munka vár ránk, különösen a megbízhatóság terén, ami mindennél fontosabb.”