A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner szerint a következő versenynek helyet adó Maláj Nagydíjon már be kell vetniük hibrid rendszerüket, ha továbbra is az élen akarnak maradni, és versenyeket akarnak nyerni.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner szerint a következő versenynek helyet adó Maláj Nagydíjon már be kell vetniük hibrid rendszerüket, ha továbbra is az élen akarnak maradni, és versenyeket akarnak nyerni.
Az energiaital-gyárosok mindenki nagy meglepetésére sem a szombati időmérőn, sem a vasárnapi versenyen nem használták a kinetikus energia-visszanyerő rendszert (KERS), ugyanis azzal megbízhatósági problémák léptek fel a pénteki szabadedzéseken.
A közel nyolcvan lóerő pluszt adó rendszer hiánya azonban nem jelentett különösebb gondot a csapat számára, hiszen Sebastian Vettel fölényes győzelmet aratott a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, és első helye még a rajtnál sem volt veszélyben, pedig ellenfelei keményen nyomták a KERS gombot, ami 100 km/h-s sebesség felett aktiválható, így az első métereken nem használható.
A jövő hétvégi versenynek helyet adó maláj pályán azonban egy jóval hosszabb célegyenessel találják majd szembe magukat a versenyzők, így a hibrid rendszer is nagyobb szerephez jut, és fontosabb, amit a Red Bull vezetése is pontosan tud, ezért is sürgeti a rendszer mielőbb visszaszerelését.
„A tervünk az, hogy a következő versenyen már használjuk Malajziában” – mondta Horner az Autosportnak. „A KERS jelenősége kisebb itt Ausztráliában, hiszen nem olyan hosszú az egyenes az első kanyar előtt.”
„Malajziában viszont egy relatíve hosszú célegyenes található, éppen ezért minden erőnkkel azon vagyunk, hogy a rendszert minél előbb megbízhatóvá tegyük, és azt visszaszereljük az autóba, mert a következő futamon már sokkal nagyobb hasznát vehetjük.”
A Red Bull egyébként teljesen titokban szerelte ki autójából a KERS-t a pénteki edzéseket követően, és azért sem akarta elárulni titkát, hogy a többiek ne tudják előre, hogy a rajtnál lesznek a legsebezhetőbbek.
„Teszteltük és használtuk a hétvége elején, de aztán úgy döntöttünk, hogy kiszereljük az autókból, mert van esélye a meghibásodásnak, és ezt mindenképpen el szerettük volna kerülni” – magyarázta a csapatfőnök.
„Természetesen nem akartuk rögtön elárulni a világnak a tervünket, bár látva a srácok rajtját, erre nem is lett volna szükségünk, hiszen egy pillanatig sem voltak versenyben a pozícióik, ami mindenképpen megnyugtató.”