A Red Bull Racing alakulatánál nagyon bíznak abban, hogy Mark Webber a szezon további részében képes lesz arra, hogy felvegye csapattársa, Sebastian Vettel tempóját.
A Red Bull Racing alakulatánál nagyon bíznak abban, hogy Mark Webber a szezon további részében képes lesz arra, hogy felvegye csapattársa, Sebastian Vettel tempóját.
A bajnokság nyitószakaszában Webber nagyon küszködött a Forma-1-be idén visszatért Pirelli abroncsaival – csupán egyszer, a Spanyol Nagydíjon tudott jobb időmérőt teljesíteni, mint világbajnok istállótársa.
Az ausztrál azonban erős teljesítménnyel rukkolt elő a hétvégi Európa Nagydíjon, és ugyan Fernando Alonso végül előtte végzett, így harmadik lett, gyakorlatilag az egész verseny során tartani tudta Vettel tempóját.
A csapatnál éppen ezért bíznak abban, hogy Webber erőt meríthet a hétvégi szereplésből, és a következő versenyhétvégén, Silverstone-ban – ahol egyébként tavaly nyerni tudott – ismét versenyképes lesz majd.
„A gumikkal kapcsolatos teljesítmény szempontjából Mark idei legjobb versenyét futotta az elmúlt hétvégén. Azt hiszem, az egész idény során most került legközelebb Sebastianhoz, nagyon jól vezetett mindvégig” – magyarázta Christian Horner csapatfőnök.
„Bízom benne, hogy tud építeni erre a hétvégére, mert nem csinál titkot abból, hogy sokkal jobban küszködik a gumikkal. Most már jobban érti őket. Elég csak megnézni az időkülönbségeket a versenyen: a futam 90 százalékában mindössze 4-5 másodperccel volt lemaradva. Remélhetőleg sikerül önbizalmat nyernie ebből a hétvégéből.”
Webber győzelmi esélyei persze attól is függnek majd Silverstone-ban, hogy a csapatra milyen hatással lesz majd az FIA lépése, melynek értelmében pontosították a fújt diffúzorokra vonatkozó regulákat.
Horner szerint csapatát nem érinti majd olyan érzékenyen a változás, mint némely más alakulatot.
„Ez egy kicsit még ismeretlen tényező. A szabályok pontosítása mindenkire vonatkozik, de hogy milyen hatásuk lesz a többiekre nézve, azt lehetetlen megjósolni. Nem hinném, hogy mi olyan extrém megoldást alkalmaztunk volna, mint mások, akár a fújt levegő gáz típusát, akár pozícióját tekintjük. Az egyik csapat teljes mértékben ezen megoldás köré építette autóját.”