Miközben továbbra sincs egyezség a FOTA és az FIA között, felreppent a hír, miszerint a feltételes nevezéssel rendelkező öt csapat közül három elfogadná az irányító testület legutóbbi javaslatait, és két gyártó az év végén távozik.
Miközben továbbra sincs egyezség a FOTA és az FIA között, felreppent a hír, miszerint a feltételes nevezéssel rendelkező öt csapat közül három elfogadná az irányító testület legutóbbi javaslatait, és két gyártó az év végén távozik.
A csapatoknak egy napjuk van arra, hogy beadják feltétel nélküli nevezésüket a jövő évi bajnokságra, máskülönben veszélybe kerülhet indulásuk a következő idényben, mert a szövetség a háttérben várakozó új csapatokat indíthatja helyettük az F1-ben.
Az FIA elnöke, Max Mosley szerdán levelet intézett a FOTA nyolc tagjához, melyben felvázolta elképzeléseit, és megerősítette, hogy nem lesz kettős szabályrendszer a jövő évben, és hajlandó kompromisszumot kötni bizonyos vitatott kérdésekben.
A csapatok egyelőre még nem küldték vissza az FIA-nak azt a dokumentumot, amivel biztosíthatnák helyüket a rajtrácson, és minden jel arra utal, hogy ez csak holnap fog megtörténni, ha egyáltalán megtörténik.
Közben az f1-live.com arról számolt be, hogy egyre nagyobb a feszültség a FOTA-n belül, ugyanis a McLaren, a BMW, és a Brawn GP is hajlandó lenne elfogadni Mosley javaslatait, míg a Toyota és a Renault továbbra is ragaszkodik bizonyos feltételekhez.
Viszont sokak szerint ez csak egy ürügy a két gyártó részéről, akik már korábban eldöntötték, hogy bármi is lesz, az év végén távoznak a Forma-1-ből.
A FOTA másik három tagja, a Ferrari, és a Red Bull két csapata biztonságban van, mert bár továbbra is kitart a szövetség mellett, érvényes nevezéssel rendelkezik még egy 2005-ben az irányító testülettel kötött szerződése alapján, amivel vélhetően szembe sem akar szállni, mert költséges perekbe kellene belevágnia.
Tehát öt csapat sorsa kérdéses, melyek közül három úgy tűnik, hajlik az egyezségre. Ha pedig a McLaren, a BMW, és a Brawn valóban szakít a FOTA-val, és a Williams, illetve a Force India mellé áll, a Toyota és a Renault igen nehéz helyzetbe kerül, mert négy autóval esélye sincs új bajnokságot indítani, így jobb híján más szériákban – mint pl. a Le Mans – próbálhat szerencsét.
A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone is úgy gondolja, hogy néhány gyártó kivonul az év végén a sportból. “Az öt csapat közül néhány, aki regisztrálni akar, bizonyára csatlakozni fog, míg a többiek azt csinálnak, amit akarnak” – mondta a FOM elnöke a svájci Blick-nek.