Mindössze hárman fogják csak használni a hibrid rendszert a hétvégi Kínai Nagydíjon, miután a Renault, és a BMW Sauber lengyel pilótája, Robert Kubica is úgy döntött, mellőzi az eszköz használatát.
Mindössze hárman fogják csak használni a hibrid rendszert a hétvégi Kínai Nagydíjon, miután a Renault, és a BMW Sauber lengyel pilótája, Robert Kubica is úgy döntött, mellőzi az eszköz használatát.
A Ferrari, a BMW Sauber, a McLaren, és a Renault is bevetette a KERS-t az első két futamon, ám úgy tűnik, annak használata inkább stratégiai, mint teljesítménybeli előnyt jelent, mert az eszköz tömege negatív hatással van a súlyeloszlásra, ami a hátsó gumikopásra is kihatással van.
A Ferrari már csütörtökön jelezte, hogy a megbízhatósági problémák miatt, nem veti be hibrid rendszerét a hétvégén Kínában.
A Renault pénteken is csak Nelsinho Piquet autójába szerelte be a KERS-t, ám a szabadedzések után úgy döntött, egyáltalán nem használja az eszközt a hétvége további részében.
Robert Kubica, aki súlya miatt eddig sem használta a regeneratív rendszert, pénteken kipróbálta a KERS-t, ami úgy tűnik, nem jelentett komolyabb előnyt számára, így csapatával közösen úgy döntött, továbbra is marad a “csupasz” autónál.
Ez pedig azt jelenti, hogy mindössze három versenyző fogja használni a KERS-t a szezon harmadik állomásának helyet adó Kínai Nagydíjon: a McLaren duója, Lewis Hamilton, és Heikki Kovalainen, illetve a BMW Sauber német pilótája, Nick Heidfeld autóján díszeleg majd a magasfeszültséget jelző matrica.