A Renault F1 csapattal kialakított együttműködés és a futamokon való folyamatos jelenlét jelentősen növelte a holland pénzintézet márkaismertségét szerte a világon, létrehozva ezáltal a márka egyértelmű és pozitív azonosíthatóságát.
A Renault F1 csapattal kialakított együttműködés és a futamokon való folyamatos jelenlét jelentősen növelte a holland pénzintézet márkaismertségét szerte a világon, létrehozva ezáltal a márka egyértelmű és pozitív azonosíthatóságát.
Michel Tilmant, az ING Csoport igazgatótanácsának elnöke a következőket mondta: “Az ING Forma-1-be történő belépésének máris megvan a gyümölcse. A kutatásaink alapján kijelenthetjük, hogy jelentősen nőtt az ING globális márkaismertsége és javult megítélése, melynek alapján 2008-as Forma-1-es szezonban azt a célt tűzzük ki, hogy tovább erősítsük az ING ismertségét, és ezt nyereséggé változtassuk.”
Ahogy az a 2007-es szezon elején bejelentésre került, a szponzorációs programmal az ING legfőbb célkitűzése a márkaismertség szintjének globális növelése volt, valamint az, hogy a cég képe megfeleljen egy 50 országban 75 millió ügyfelet kiszolgáló pénzügyi vállalatcsoport súlyának és jelentőségének.
Egy független közvélemény-kutató intézet, a Research International 16 000 főre kiterjedő vizsgálatot folytatott az ING számára kiemelten fontos 32 országban a Forma-1-es szezon elején, majd az október 21-i Brazil Nagydíjat követően a szezon végén is. A válaszadók között egyaránt megtalálhatók Forma-1 rajongók és a sportág iránt nem érdeklődők, nők és férfiak, olyanok, akik rendelkeznek ING termékkel illetve olyanok is, akik nem. Öt fő területen vizsgálták a véleményüket, többek között arra is rákérdezve, hogy mennyire ismerik és milyennek látják az ING-t, illetve, hogy mennyire mutatnak hajlandóságot arra, hogy a Forma-1 szponzporáció hatására az ING ügyfelei legyenek.
A 32 vizsgált ország 16 000 válaszadójának véleménye alapján az F1 szponzoráció hatására:
• 7%-kal többen gondolják, hogy az ING a világ egyik vezető pénzügyi szolgáltatója
• 25%-kal többen vannak pozitív véleménnyel az ING-ről
• 29%-kal többen kívánnak az ING ügyfelei közé kerülni a következő 12 hónap során
• 100%-kal többen nevezték meg az ING-t a Forma-1 szponzoraként (a vizsgálatban résztvevő 32 országban minden negyedik válaszadó tudott róla, hogy az ING szponzorálja a Forma-1-et)
Az ING ismertségét volt hivatott növelni a 17 futam TV-közvetítésein való állandó megjelenés is, amely részben a Renault F1 csapat szponzorálásából, részben pedig az ING logójának a 17 futam közül 14 során magán a versenypályán való erős megjelenéséből állt össze, beleértve az ING Ausztrál és az ING Belga Nagydíjak névszponzorációját is.
Az IFM független vizsgálata kimutatta, hogy az ING volt a Forma-1 második legtöbbet látható szponzora, a 17 futam hivatalos TV közvetítései során az ING logó összesen 14 264 másodpercig volt látható a képernyőn.
Isabelle M. Conner, az ING Forma-1 szponzorációs programjának igazgatója a következőket mondta: “2007 rekordév volt az ING számára a Csoport globális ismertségének növelésében. 2008-ban az a célunk, hogy még hatékonyabban építsünk az F1 szponzorációra azokban az országokban, ahol jelen vagyunk, és még jobban építeni tudjunk a márka megnövekedett ismertségére, ami az ING termékeinek és szolgáltatásainak további reklámozásával még több ügyfelet jelent majd a Csoport számára.”
2008-ban az ING tovább folytatja globális marketingkampányát, és tovább erősíti a márka jelenlétét stratégiai és feltörekvő piacain. A Forma-1 szponzoráció még jobb kiaknázása érdekében az ING az eddigieknél is több Forma-1-gyel kapcsolatos promóciós és marketing terméket kíván használni a biztosítási, banki, és vagyonkezelői üzletágában.