A Renault hivatalosan is elismerte, hogy vadonatúj versenyautója, az R29-es megbukott az FIA két kötelező töréstesztjén, ám a problémát sikerült kijavítani, így az új modell a terveknek megfelelően pályára gördül január 19-én.
A Renault hivatalosan is elismerte, hogy vadonatúj versenyautója, az R29-es megbukott az FIA két kötelező töréstesztjén, ám a problémát sikerült kijavítani, így az új modell a terveknek megfelelően pályára gördül január 19-én.
A csapatok már lázasan készülnek a következő idényre, készítik fel autóikat a bemutatókra, és az első tesztekre, ám ilyenkor gyakran becsúszik egy-egy hiba, ami valamelyest visszavetheti a munkát.
Ez történt a Renault-nál is, ugyanis a francia gárda idei versenygépe az FIA három kötelező töréstesztjéből csak egyet teljesített, kettőn (az autosport.com szerint az orr-teszten, és az oldalirányú ütközéses teszten) pedig megbukott.
Mindezt a franciák sajtószóvivője is megerősítette, azonban azt is hozzátette, hogy a mérnökök már megtalálták a probléma okát, és azt ki is javították, így a következő teszten biztosan zöld utat kap az új modell.
“Ez egy olyan dolog, ami nem szokatlan egy új autó esetében. Azonban megtaláltuk a probléma okát, és már meg is oldottuk azt. Az autót pedig a tervezet időpontban, január 19-én pályára visszük Algarve-ben” – mondta a szóvivő.
Ahogy azt a Renault illetékese is mondta, nem ritka az, ha egy új modell nem megy át elsőre az FIA kötelező – biztonsági okok miatt igen szigorú – töréstesztjein, ugyanis a csapatok a határokat feszegetik az új fejlesztésekkor.
Idén különösen nagy jelentősége van annak, hogy ki tudja a legkönnyebb konstrukciót megvalósítani, hiszen a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) érkezésével – ami az előzetes becslések alapján csapatonként eltérően 25 és 40 kg között mozog majd – többletsúly kerül az autókba.
A Renault azonban a múltban már megmutatta, hogy semmit nem jelent egy bukott törésteszt, hiszen a franciák 2005-ben is hasonlóan kezdték az évet, mégis megnyerték mindkét bajnoki címet.