A Renault még nem mondott le a hibrid rendszer használatáról, és két héten belül dönteni fog arról, mikor kerül vissza az eszköz autóiba, bár korábban az a hír járta, hogy legközebb csak az augusztus végi Belga Nagydíjon viszi újra pályára.
A Renault még nem mondott le a hibrid rendszer használatáról, és két héten belül dönteni fog arról, mikor kerül vissza az eszköz autóiba, bár korábban az a hír járta, hogy legközebb csak az augusztus végi Belga Nagydíjon viszi újra pályára.
A Renault már az első futamon bevetette saját fejlesztésű rendszerét, ám a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon kiszerelte autóiból, ugyanis az eddig látottak alapján úgy ítélte meg, hogy az eszköz használata nem jár akkora előnnyel, mint amire a szimulációk során kapott eredmények alapján számított.
A csapat főmérnöke, Pat Symonds azonban elmondta, nem mondtak le a rendszerről, és hamarosan döntést hoznak arról, mikor szerelik vissza autóikba.
“Már korábban eldöntöttük, hogy nem használjuk a rendszert Spanyolországban és Monacóban” – mondta Symonds az Autosportnak.
“Szerintem újragondoljuk, hogy bevessük-e Törökországban, mert az elmúlt hetekben nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy begyűjtsük az adatokat, és megpróbáljunk javítani a szimulációnkon. Szóval két héten belül döntenünk kell Törökországról.”
Symonds továbbá meglepettségének adott hangot, hogy egyes riválisaik megtartják a KERS-t a jövő hétvégi Monacói Nagydíjra, mert véleménye szerint a szűk utcai ringen még jobban kijöhetnek a rendszer gyengéi.
“Bennem fel sem merült, hogy használjuk az eszközt Monacóban” – mondta a brit szakember. “Elég csak azt szem előtt tartani, hogy Monacóban nem számít a nagy motorerő, így a KERS használatával járó előnyök is elvésznek.”
“Csak akkor tudod használni, ha szabad az út előtted, és általában hosszú körökön keresztül be vagy ragadva, ezért sem gondolkoztunk azon, hogy bevessük-e.”