A Renault istálló technikai igazgatója, Bob Bell szerint a jövő évben bevezetésre kerülő egységesített elektronika hatalmas technológiai visszalépés a Forma-1-ben, és a csapatoknak nem lesz egyszerű a váltás.
A Renault istálló technikai igazgatója, Bob Bell szerint a jövő évben bevezetésre kerülő egységesített elektronika hatalmas technológiai visszalépés a Forma-1-ben, és a csapatoknak nem lesz egyszerű a váltás.
A Nemzetközi Automobil Szövetség a 2008-as idénytől ismét tiltólistára teszi a kipörgésgátló használatát a királykategóriában. Az irányító testület korábban azért engedélyezte az eszköz használatát a csapatok számára, mert az egyre csak fejlődő technológia miatt egyszerűen képtelen volt kiszűrni a csalásokat, ám most, hogy bevezetésre kerül az egységesítet elektronika, ezt könnyedén megteheti.
A csapatok idáig a Magnetti Marellitől kapták az elektronikát, és azt kedvük szerint alakítgathatták. Igen ám, de a jövő évtől mindenkinek a McLaren Electronics Systems által gyártott ECU-val kell rajthoz állnia, ami Bell szerint hatalmas visszalépés a korábban használt rendszerhez képest.
“Ha összehasonlítom azzal a rendszerrel, melyet korábban használtunk, akkor azt kell mondjam, hogy a mostani teljesítménye jóval kisebb” – mondta a Renault technikai vezetője. “Kapacitása, összetettsége és funkciói sem érik el azt a szintet. Egy olyan csapat számára, mint amilyen mi is vagyunk, hatalmas visszalépést jelent, hogy nem szabhatjuk magunkra ezt a rendszert.”
“Teljesen más, mint amivel korábban dolgunk volt. Kellékei is speciálisak, így minden új elemet be kell szerelnünk az autóba. Nyilvánvalóan nem megoldhatatlan feladat, de ha rajtunk múlt volna, mi biztosan nem ezt választottuk volna” – magyarázta Bell, aki azt is elmondta, hogy az egységesített elektronika bevezetése miatt kevesebb idejük jutott a fejlesztésekre.
“Rengeteget kellett és még kell is dolgozni az új rendszeren. Számos dolgot át kellett alakítanunk az autón. Az ECU beszerelése sem ugyanaz, mint régen, és más paramétereket is meg kellett változtatnunk. Mivel másképp kell kezelni az elektronikát, egy teljesen új kormányt is kellett terveznünk. Emiatt pedig voltak olyan területek, melyek fejlesztésére nem maradt elég időnk. Arról nem is beszélve, hogy meg kellett tanulnunk az új rendszer működését.”
“2008-ban teljesen át kell alakítanunk a módszereinket, és át kell állnunk a Marelli környezetről a McLaren Elecronics System filozófiájára. Ez olyan, mintha mostantól kezdve más nyelven kellene beszélnünk az autóhoz.”
Bell azt is bevallotta, hogy az új ECU kulcsszerepet kapott a 2008-as autó tervezésénél, melyet a tervek szerint januárban mutat majd be a csapat.
“Ami az R28-ast illeti, az új rendszer köré kellett építenünk, így szinte teljesen tiszta lappal kellett indulnunk a tervezésénél” – magyarázta a Renault szakembere. “Sok időbe telt, míg kitaláltuk, hogyan lehet a legegyszerűbben beintegrálni a rendszert az autóba. Azonban eközben számos területen meg kellett változtatnunk az infrastruktúránkat, és ennek a folyamatnak még nincs vége.”