A Renault jogi képviselője, Andrew Ford a mai meghallgatáson elárulta, hogy a francia gárda már a télen megkezdte dupla diffúzora fejlesztését, ám azt végül az FIA kérésére leállította. Ha viszont a bíróság legálisnak minősíti a vitatott elemet, előveheti a korábbi terveket.
A Renault jogi képviselője, Andrew Ford a mai meghallgatáson elárulta, hogy a francia gárda már a télen megkezdte dupla diffúzora fejlesztését, ám azt végül az FIA kérésére leállította. Ha viszont a bíróság legálisnak minősíti a vitatott elemet, előveheti a korábbi terveket.
A Fellebbviteli Bíróság kedden ülésezett főhadiszállásán, ahol meghallgatta az ügyben érintett feleket, és szakértők bevonásával dönt a vitatott diffúzorról.
Bár az ítéletet csak szerda délután hozza nyilvánosságra a szövetség, a riválisok többsége már jelezte, hogy megkezdte a vitatott elrendezés fejlesztését, hogy ne maradjon le túlságosan, ha a bíróság netán legálisnak minősíti az elemet.
A Red Bull és a Ferrari már korábban megerősítette, hogy mivel hátsó felfüggesztését, és váltóját is érinti a módosítás, hetekkel ezelőtt megkezdte az új diffúzor tervezését.
A Renault jogi képviselője azonban elárulta, hogy a francia gárda akár már a hétvégi Kínai Nagydíjon bevetheti új diffúzora egy korai verzióját, melyet még a télen kezdett el fejleszteni, még mielőtt az FIA közölte volna vele, hogy szabálytalan az elrendezés.
A legtöbb csapat viszont nagy valószínűséggel legkorábban csak az európai szezon első állomásának helyet adó májusi Spanyol Nagydíjra készül el az elemmel, amely állítólag körönként akár fél másodpercet is hozhat az azt használóknak.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen is bevallotta, csapata sem vár az ítéletre: “Természetesen nem dőlünk hátra. Mi is fejlesztünk egy hasonló megoldást, habár továbbra is úgy gondoljuk, az nem elégíti ki a szabályokat, és rengeteg pénzbe kerül. Nem akarjuk ezt az utat követni, azonban nincs más választásunk, muszáj fejlesztenünk arra az esetre, ha legálisnak minősítik.”
“Azt kell mondanom, hogy fogalmam nincs, hol állunk jelen pillanatban, és mikor tudnánk bevetni. Ugyanis nem csak egy új diffúzort kell fejleszteni, mert a változtatás az egész aerodinamikai csomagot érinti.”
“Jelenleg fogalmam nincs arról, melyik versenyre készülünk el egy olyan megoldással, ami a teljesítményünkben is megmutatkozik” – tette hozzá a német szakember.