A Renault vezetése egyre biztosabb abban, hogy időben elkészülnek saját fejlesztésű kinetikus energiatároló rendszerükkel, melyet akár már a március végi szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon élesben is bevethetnek.
A Renault vezetése egyre biztosabb abban, hogy időben elkészülnek saját fejlesztésű kinetikus energiatároló rendszerükkel, melyet akár már a március végi szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon élesben is bevethetnek.
A franciák csapatfőnöke, Flavio Briatore ugyan egy “borzalmas baklövésnek” nevezte a KERS idei bevezetését, a fejlesztési költségek miatt, a Renault technikai vezetője, Pat Symonds elárulta, továbbra is az a céljuk, hogy az első futamra elkészüljenek a hibrid rendszerrel.
“Be kell vallanom, hogy karácsony előtt komolyan aggódtam a rendszer állapota miatt, ám azóta rengeteget fejlődtünk” – mondta a szakember az Autosport-nak.
“Most már egyre biztosabb vagyok abban, hogy időben elkészülünk, és az eszköz ott lesz az autóban Melbourne-ben. Természetesen erre nincsen garancia, de míg karácsony előtt ennek nem láttam sok esélyét, most azt mondom, valószínűleg időben elkészülünk.”
A csapatok egyébként szkeptikusak a hibrid rendszerrel kapcsolatban, mert egyáltalán nem biztosak abban, hogy annak használata előnyt jelent majd a versenyeken, ugyanis a KERS, súlyából adódóan (amely 25 és 40 kg között mozog majd) negatív irányban befolyásolja az autók súlyelosztását.
A Renault azonban úgy tűnik, biztos a dolgában, és mindent megtesz azért, hogy bevethesse az új eszközt Ausztráliában.
Mindez egyébként a Red Bull Racing számára is jó hír, hiszen az energiaital-gyárosok a héten megerősítették, a franciák hibrid rendszerét használják majd az idei évben.