Az FIA azért nem büntette meg a Renault-t, amiért szabályt sértett, mert mindössze négy tervrajzot vett szemügyre, és azokat nem használta fel idei autója tervezésénél és fejlesztésénél, tehát nem került jogosulatlan előnybe.
Az FIA azért nem büntette meg a Renault-t, amiért szabályt sértett, mert mindössze négy tervrajzot vett szemügyre, és azokat nem használta fel idei autója tervezésénél és fejlesztésénél, tehát nem került jogosulatlan előnybe.
Mindez a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken kiadott jegyzőkönyvéből derül ki, melyben az irányító testület részletesen leírja, hogy a WMSC miért nem büntette meg a Renault-t, miközben úgy ítélte meg, vétett a szabályok ellen, mikor birtokába kerültek a McLaren titkos információi.
Az FIA közleményéből kiderül, hogy az elmúlt hónapokban elvégzett mélyreható vizsgálatok alapján a McLaren egykori alkalmazottja, Phil Mackereth mindössze néhány tervrajzot mutatott meg a Renault illetékeseinek, és azokat a csapat nem használta fel, így nem is került jogosulatlan előnybe.
Bár a szövetség megerősítette, hogy Mackareth rengeteg adatot vitt magával a McLarentől még 2006. szeptemberében, a többségét nem mutatta meg a Renault munkatársainak. A vizsgálat bebizonyította, hogy a szakember mindössze négy tervrajzot vázolt fel a franciáknak, melyek az üzemanyagrendszert, a váltóelrendezést, és a felfüggesztés designt fedték fel.
Az FIA továbbá bizonyosságot szerzett arról, hogy a csapat semmiféle előnybe nem került azzal, hogy tudott a titkos információkról, sőt a McLaren J-lengéscsillapítójának tervrajzai csak arra kellettek, hogy kilátásba helyezzen egy kérvényt a szövetség felé, amelyben tisztázni akarta azt, hogy a McLaren rendszere megfelel-e a szabályoknak, miután az ő általuk előszeretettel használt ellensúlyos lengéscsillapítót betiltotta az FIA.
A szövetség továbbá tisztázta azt is, hogy a McLaren, illetve a Renault kémügye össze sem hasonlítható, ugyanis a wokingi alakulathoz folyamatosan érkeztek az információk, míg a franciáknál teljesen más volt a helyzet. Az FIA azonban figyelmeztette a Renault vezetését, hogy jóval előbb szólniuk kellett volna a szövetségnek a titkos adatok létezéséről.
Az irányító testület továbbá elmondta, fenntartja a jogot, hogy bármikor újra megnyithatja az ügyet, ha újabb bizonyítékok kerülnek elő a témával kapcsolatban.
A Renault vezetőse azonban lezártnak tekinti az ügyet, és elégedett a WMSC ítéletével.
“Köszönetet szeretnék mondani a Renault-nak, a csapat főszponzorának, az ING-nek, és az összes partnerünknek, akik mindvégig mellettünk álltak és támogattak minket” – mondta a franciák ügyvezetője, Flavio Briatore a tegnapi meghallgatást követően. “A csapat összes tagja remek munkát végzett, és megfelelően kezelte az ügyet. Nagyon örülünk, hogy most már csakis a 2008-as idényre kell koncentrálnunk.”