A Honda Racing kemény kritikát kapott a múlt heti barcelonai tesztprogram után, amiért arra kérte fiókcsapatát, a Super Agurit, hogy biztosítson lehetőséget saját nevelésű fiatal tehetségeinek a tesztelésre.
A Honda Racing kemény kritikát kapott a múlt heti barcelonai tesztprogram után, amiért arra kérte fiókcsapatát, a Super Agurit, hogy biztosítson lehetőséget saját nevelésű fiatal tehetségeinek a tesztelésre.
A csapatok maximálisan 30.000 kilométert tesztelhetnek egy évben, és azzal, hogy a japán gárda lepasszolta a tehetségkutató programjában résztvevő versenyzőket fiókcsapatának, tisztességtelen előnybe került a többiekkel szemben, azaz egy csomó tesztkilométert megspórolt, miközben a Super Aguri helyzetét megnehezítette.
A Honda azt tervezte, hogy Anderas Zuber, Luca Filippi, és Mike Conway az egyik RA107-es versenygép volánja mögött gördülhet majd pályára Barcelonában, azonban a vezetőség az utolsó pillanatban változtatott menetrendjén, és a fiatal tehetségeket a Super Aguri autóiba ültette, hogy ott teszteljenek. Ezzel pedig rengeteg tesztkilométert megspórolt, ami még jól jöhet számára az év hátralévő részében.
A Force India csapatvezetője, Colin Kolles volt az egyike azoknak, akik komoly kritikával illették a Hondát. “Van egy tesztegyezményünk, és úgy tűnik, hogy a Honda nem követi az abban foglaltakat” – mondta a szakember az Autosport magazinnak adott nyilatkozatában.
A statisztikák szerint eddig a Honda Racing versenyistálló teljesítette a legtöbb tesztkilométert a csapatok közül az idei évben, szám szerint 25.714 km-t. A brackley-i bázisú csapat mögött a Renault (25.351km), a BMW Sauber (25.095km), és a McLaren (25.075km) következik a sorban.
A Honda azonban cáfolta, hogy taktikázott volna.