Német lapértesülések szerint a többiektől eltérő módon kivezetett kipufogók körül kell keresni a Red Bull RB6 kirobbanó erejét, és ez az a terület, amit a három nagy rivális árgus szemekkel figyel minden egyes versenyhétvégén.
Német lapértesülések szerint a többiektől eltérő módon kivezetett kipufogók körül kell keresni a Red Bull RB6 kirobbanó erejét, és ez az a terület, amit a három nagy rivális árgus szemekkel figyel minden egyes versenyhétvégén.
A Bild információi szerint a hátsó felfüggesztés alatt kivezetett kipufogó lehet az energiaital-gyárosok sikerének egyik titka, ugyanis az abból kiáramló levegő hatékonyabbá teszi a diffúzort, és ezzel nagyobb leszorítóerőt generál az autó hátulján.
Ez lehet az oka annak, hogy az RB6-os modell fantasztikusan gyors a nagysebességű kanyarokban, ahol a leszorítóerő nagy súllyal esik a latba.
A német bulvárlap úgy tudja, hogy a Ferrari, a McLaren, és a Mercedes összefogott, és annak érdekében, hogy mielőbb ledolgozhassák hátrányukat az eddig befoghatatlannak tűnő Red Bullal szemben, az RB6-ról begyűjtött adatokat elérhetővé teszik egymás számára.
„Néhány területen a Red Bull más irányba ment el, és ezeken a területeken mi is rajta tartjuk a szemünket” – mondta Ross Brawn, a Mercedes GP csapatfőnöke még a múlt hétvégén a riportereknek Barcelonában.
A Red Bull a hét elején azt is elárulta, hogy már gőzerővel dolgozik saját fejlesztésű F-csatornáján, hogy az egyenesekben is javulni tudjon, ahol egyelőre le van maradva a többiekhez képest.
Christian Horner, a csapat vezetője elmondta, hogy reményeik szerint a május végi Török Nagydíjon már élesben is használni fogják a rendszert, ami még nagyobb előnybe repítheti őket.
Az egykori forma-1-es versenyző, Gerhard Berger azonban az osztrák APA hírügynökségnek elmondta, hogy F-csatorna ide, vagy oda, a Red Bull a legesélyesebb az idei bajnoki címre, hiszen az RB6 a leggyorsabb autó a jelenlegi mezőnyben.