Sokat vár Japánban bevetésre kerülő új első terelőszárnyától a Caterham Forma-1-es csapata.
Sokat vár Japánban bevetésre kerülő új első terelőszárnyától a Caterham Forma-1-es csapata.
A leafieldi alakulat már az augusztusi Belga Nagydíjon is pályára vitt egy jelentős fejlesztési csomagot, Manfredi Ravetto csapatfőnök pedig abban bízik, Japánban sikerült tovább javítaniuk versenyautójuk teljesítményén.
„Terveink szerint egy új első szárnnyal érkezünk Szuzukába, ez lehetővé kell, hogy tegye számunkra a felzárkózást a középmezőnyhöz” – mondta a szakember az AUTOSPORT-nak.
„Nem a Marussia a legfőbb célunk mostantól. Arra számítunk, hogy felzárkózunk a Sauber és a Lotus mögé.”
Noha az, ha a Caterham nem tudna a legjobb tíz között végezni a konstruktőri versenyben, komoly csapást jelenthetne az alakulat számára, Ravetto leszögezte, a gárda jövője nem ezen múlik.
A szakember elárulta, már most gőzerővel folyik a jövő évi autó fejlesztése, ennek egy részét a Toyota kölni szélcsatornájában végzik.
„Múlt héten is volt egy munkafázisunk a szélcsatornában, már most előrehaladott állapotban van az autó” – mondta.
„Az új orrkúpról is pozitívak a visszajelzések, jelentős aerodinamikai előrelépést várunk. John Iley gőzerővel dolgozik azon, hogy csapatával együtt egy jó autót rakjon össze, mi pedig a magunk részéről mindent megteszünk azért, hogy meglegyen a megfelelő financiális háttér.”
„Nem vagyunk abban a helyzetben, hogy leállhatunk a 2014-es autó fejlesztésével, mert harcolnunk kell a 10. helyért. De a 2015-ös terveink ettől függetlenül folyamatban vannak, bár mondanom sem kell, hogy a 10. hely megszerzése óriási jelentőséggel bírna.”
„Persze reálisan kell látnunk a helyzetet, hiszen egy nagyon-nagyon nehéz helyzetet örököltünk az előző tulajdonostól.”