A szerb csapat tulajdonosa, Zoran Stefanovich elárulta, hogy a kölni gyárban dolgozók ma reggelre végeztek az új autó összeszerelésével, és azt sikeresen be is indították, így minden készen áll ahhoz, hogy megkezdjék első tesztjüket a jövő héten Portugáliában.
A szerb csapat tulajdonosa, Zoran Stefanovich elárulta, hogy a kölni gyárban dolgozók ma reggelre végeztek az új autó összeszerelésével, és azt sikeresen be is indították, így minden készen áll ahhoz, hogy megkezdjék első tesztjüket a jövő héten Portugáliában.
Bár továbbra sincsen érvényes nevezése az idei évre, a Stefan GP nem adja fel, és mindent megtesz, hogy rajthoz állhasson a szezonnyitón Bahreinban, ahova egyébként már el is szállította berendezéseit.
“Ma reggel, 2010. február 19-én, egy újabb mérföldkőhöz érkeztünk a Stefan Grand Prix életében, hiszen 8 órakor beindítottuk az első autónkat” – mondta Stefanovich az Autosportnak adott interjújában.
“Az autó gond nélkül ment, nem voltak problémák, és készen állunk az első tesztre illetve a versenyre, de még várunk a gumikra.”
“Egyelőre annyi van, hogy a Bridgestone közölte velünk, hogy csak az indulási joggal rendelkező csapatoknak tud gumikat szállítani, azonban bízunk abban, hogy GP2-es abroncsokkal el tud látni minket.”
A szerb üzletember azt is elárulta, hogy jelenleg 60 szakemberrel dolgoznak, akik javarészt a Toyota alkalmazottai voltak, ám 180 fővel terveznek a szezonban.
A Stefan GP egyébként korábban megerősítette, hogy nem csak az idei évre tervezett autók terveit és a berendezéseket szerezte meg a Toyotától, hanem sikerül elérnie, hogy technikai segítséget is kapjon a japánoktól az idei forma-1-es szezonban.
A szerb csapat jövője azonban még kérdéses, hiszen minden azon múlik, hogy az érvényes nevezéssel rendelkező Team US F1 és Campos Meta 1 istálló rajthoz tud-e állni az idei bajnokságban.
Stefanovich bízik abban, hogy hamarosan választ fog kapni az FIA-tól, mindenesetre nem állnak le a munkával, gőzerővel készülnek jövő heti első tesztjükre, és az előttük álló idényre, bár a leendő szponzorokkal való kommunikációt nagyban nehezíti a nevezés hiánya.
Arra a kérdésre, hogy van-e valami újdonság a versenyzői fronton, Stefanovich a következőket válaszolta: “Már nagyon közel állunk a bejelentéshez.”
“Előrehaladott tárgyalásokat folytatunk Jacques Villeneuve-vel, és ha minden rendben megy, akkor hamarosan sikerül megegyeznünk vele, illetve egy másik versenyzővel, aki a teszt-, és tartalékpilótai feladatokat láthatja majd el. Azonban az már biztos, hogy az egyik pilótánk Kazuki Nakajima lesz.”