Annak ellenére, hogy továbbra sincs érvényes nevezése az idei évre, a szerb gárda mindent megtesz azért, hogy már idén bemutatkozhasson az F1-ben, függetlenül attól, hogy a Campos és az USF1 rajthoz tud-e állni Bahreinben.
Annak ellenére, hogy továbbra sincs érvényes nevezése az idei évre, a szerb gárda mindent megtesz azért, hogy már idén bemutatkozhasson az F1-ben, függetlenül attól, hogy a Campos és az USF1 rajthoz tud-e állni Bahreinben.
Három hét múlva kezdetét veszi az idei bajnokság, ám a négy új csapat közül eddig csak kettő mutatta be idei versenyautóját, a másik kettő még csak azt sem tudja, mikor kezdheti meg a tesztelést, így félő, hogy visszavonulót kell fújnia.
A Stefan GP eközben első tesztjére készül, amire a jövő héten sort kerít Portugáliában, ahol először fogja pályára vinni a Toyota idei autójának alapjára épült új modelljét.
“Úgy gondoljuk, a legjobb megoldás az lenne, ha megemelnék a mezőny létszámát” – mondta a csapat tulajdonosa, Zoran Stefanovich, aki ismét megerősítette, hogy az első két futam helyszínére már el is szállították berendezéseiket.
A jelenlegi Concorde Egyezmény viszont kimondja, hogy biztonsági okok miatt maximum 26 autó sorakozhat fel a rajtrácsra, és ennek megváltoztatásához a többi csapat egyhangú engedélye kellene, amit nehéz lenne elérni, hiszen a kisebbek nem szívesen engednék be (maguk elé) a Toyota által tervezett gépet.
A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone az elmúlt napokban beszélt a szerb miniszterelnökkel, aki szintén támogatja a projektet, és úgy ítélte meg, hogy az új alakulatnak megvan a megfelelő anyagi háttere ahhoz, hogy végigversenyezze az évet.
A Stefan GP két versenyzői ülésére Kazuki Nakajima, Ralf Schumacher, és Christian Klien pályázik a legnagyobb eséllyel, akik mindhárman ott lehetnek a csapat első tesztprogramján Portimaóban.