A Scuderia Toro Rosso csapatvezetője, Franz Tost szerint az FIA-nak igenis át kellene gondolnia, hogy valóban meg akarja-e tiltani a vásárolt autók futtatását, ugyanis véleménye szerint azzal teljesen ellehetetlenítik a kiscsapatok helyzetét a Forma-1-ben.
A Scuderia Toro Rosso csapatvezetője, Franz Tost szerint az FIA-nak igenis át kellene gondolnia, hogy valóban meg akarja-e tiltani a vásárolt autók futtatását, ugyanis véleménye szerint azzal teljesen ellehetetlenítik a kiscsapatok helyzetét a Forma-1-ben.
A szakember szerint a Red Bull példája is jól mutatja, hogy lehet költséghatékonyan két sikeres csapatot működtetni a királykategóriában, és minimális előnnyel járna az, ha a hozzájuk hasonló kiscsapatokat arra kényszerítenék, hogy váljanak konstruktőrré, mert akkor meg kellene többszörözniük a költségvetésüket.
“Hat nagyvállalat van, és tizenkét hely kiadó a Forma-1-ben. Éppen ezért azt gondolom, hogy hat konstruktőrnek, és hat privát csapatnak kellene lennie, és minden kiscsapatnak egy nagyvállalattal kellene kooperálnia” – mondta Tost, akinek alakulata a szabályok értelmében konstruktőrré kell, hogy alakuljon 2010-ben.
“A Red Bull filozófiája mindig is az volt, hogy legyen egy mérnöki központ, és az két csapatot szolgáljon ki autókkal. Ezzel megfelezzük a kiadásokat, mert költségvetésünk negyede a többiekének, és még így is nyerni tudunk.”
“Ez pedig azt jelenti, hogy az, amit a hatékonyság, és a gazdaságosság szempontjából véghezvittünk, mindenképpen követendő. Azonban a szabályok másképpen íródtak, így azokon véleményem szerint változtatni kell.”
Tost értetlenül áll azelőtt, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben hogyan kényszeríthetik arra a kiscsapatokat, hogy többszörözzék meg költségvetésüket, mikor a nagyvállalatok könnyedén ki tudnának szolgálni egy-egy fiókcsapatot.
“Nézzék csak meg, mi történik napjainkban. A legnagyobb gyártók összefognak, és együtt dolgoznak. Hogy miért? Mert nem akarnak túl sok pénzt költeni a kutatásra és fejlesztésre, ami helyénvaló, hiszen a végén közel azonos eredmények születnek” – magyarázta a csapatvezető.
“Egy szélcsatornát keresünk. Elmondhatom nyugodtan, hogy egy szélcsatornában közel 150 ember dolgozik. Azonban forradalmain új autót nem tudunk pályára küldeni, mert azt a szigorú szabályok nem teszik lehetővé.”
“Az autók szinte ugyanúgy néznek ki. Ha fehérre festenénk őket, akkor fogadni mernék, hogy sokan fel sem ismernék, melyik csapat autójáról van szó. Azonban a szabályok, azok szabályok, be kell tartanunk őket.”
A Toro Rosso a közeljövőben nyolcvan fővel bővül, ami már a konstruktőrré válás első lépése, hiszen rengeteg munka vár a kiscsapatra, először is az, hogy egy megfelelő szélcsatornát találjon magának.
“Több szélcsatornával tárgyalunk, és ez rengeteg munka. Nem vagyok biztos abban, hogy ez a megfelelő út a Forma-1-ben” – tette hozzá Tost.