Testvércsapata, a Toro Rosso segítségét is igénybe vette az előszezoni teszteken a problémákkal küszködő Red Bull Racing alakulata.
Testvércsapata, a Toro Rosso segítségét is igénybe vette az előszezoni teszteken a problémákkal küszködő Red Bull Racing alakulata.
Az osztrák istálló sokat szenvedett a megbízhatósággal, illetve új autójának teljesítményével Jerezben és Bahreinben, az Autosprint című olasz lap értesülései szerint pedig Christian Horner alakulata a Toro Rosso segítségét is kérte a vadonatúj féktechnológia megismeréséhez.
„A tény, hogy a Red Bull valaki más rendszerét akarja használni, sokat elmond a Red Bull problémáinak méretéről” – írja az Autosprint szakírója, Alberto Antonini.
Az új szabályok miatt 2014-ben teljesen új fékrendszerekkel kellett felszerelni a versenyautókat: az ún. ’brake by wire’ technológiára azért van szükség, mert az új energia-visszanyerő rendszer (ERS) jóval nagyobb teljesítményű, mint az elmúlt években használt KERS.
A hátsó fékeknél megtalálható ’brake by wire’ rendszer kiértékeli, hogy a versenyző milyen erővel lépett rá a fékpedálra, majd az energia-visszanyerésből származó információkat felhasználva a másodperc törtrésze alatt meghatározza azt a mennyiségű fékerőt, amelyre szükség van az ERS-hatás eléréséhez. A rendszernek köszönhetően az energia-visszanyerési folyamat jóval letisztultabb, ugyanakkor az autó következetesen lassul, miközben a lehető legtöbb energia nyerhető vissza vele.
Az új fékeket persze még tanulmányozni kell, és a versenyzőknek is hozzá kell szokniuk.
„A fékek másképp működnek” – mondta Felipe Massa, a Williams versenyzője.
„Elektronikus fékekről van szó, és még javítanom kell a technikámon, mert teljesen más, mint eddig. Néha egy kicsit furcsa az egész.”