A Scuderia Toro Rosso résztulajdonosa, Gerhard Berger arra kéri a Red Bull birodalom fejét, Dietrich Mateschitz urat, hogy biztosítson nagyobb anyagi támogatást csapatának, mert úgy érzi, ennél is jobb eredményekre lehetnének képesek a 2009-es idényben.
A Scuderia Toro Rosso résztulajdonosa, Gerhard Berger arra kéri a Red Bull birodalom fejét, Dietrich Mateschitz urat, hogy biztosítson nagyobb anyagi támogatást csapatának, mert úgy érzi, ennél is jobb eredményekre lehetnének képesek a 2009-es idényben.
Annak ellenére, hogy korábban olyan hírek kaptak szárnyra, melyek szerint Mateschitz készen áll eladni részesedését a csapatból, Berger biztos abban, hogy a Red Bull a színen marad, ugyanis Sebastian Vettel monzai futamgyőzelme bebizonyította, hogy jó befektetés a Toro Rosso.
“Úgy gondolom, hogy Didi meg fogja érteni, hogy a csapatnak szüksége van egy löketre” – mondta Berger az Autosprintnek.
“Mi már tettünk egy óriási ugrást előre, és most teljes támogatásra van szükségünk. Bízom benne, hogy ez így is lesz.”
“A fontos dolog az, hogy egy olyan infrastruktúrát alakítottunk ki, ami szükséges a sikerhez, és bizonyítottuk, hogy képesek vagyunk a fejlődésre. Talán korán jött a siker, de fontos, hogy önbizalmat adjunk az embereknek, és úgy érezzék, igazán összetartoznak.”
A Toro Rosso technikai igazgatója, Giorgio Ascanelli is mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető legjobban szerepeljen csapata a jövőben, ám hozzátette, hogy egyszerűen képtelenség előre tervezni, amíg meg nem tudják, kell-e saját karosszériát építeniük a 2010-es szezonra.
“Próbáljuk növelni és meghatározni azt a műszaki színvonalat, amire szükségünk van, de az FIA-nak, és a FOTA-nak egyszer s mindenkorra döntenie kell a szabályokról” – mondta a szakember. “Stabil szabályok kellenek ahhoz, hogy a csapat vezetése döntést tudjon hozni a jövőbeli tervekről.”
“Ha saját autót kell építenünk, akkor nyilvánvalóan nem várhatunk egészen 2010-ig, már jóval előtte meg kell kezdeni a munkát, és több emberre lesz szükségünk. Jelenleg 160 emberrel dolgozunk, ám ahhoz, hogy 2010-re egy saját autót tervezzünk és építsünk, legalább 230-ra kell növelni a létszámot.”
Ascanelli azt is elmondta, hogy a Toro Rosso sikerei azon is múlnak, hogy a tulajdonosok, illetve a szponzorok milyen célokat tűznek ki, és mennyi pénzt hajlandóak erre áldozni.
“Ha csak az a cél, hogy a sportban legyünk, és ne az utolsó helyeken kullogjunk, akkor rendben van így is, nem kell több pénzt befektetni” – mondta a szakember.
“A Ferrarinak és a McLarennel ezer ember áll a rendelkezésére, mert mások a céljaik, mint nekünk. Ami a 2009-es idényt illeti, a struktúránk rendben van. A 2010-es szezont illetően viszont legalább arra lesz szükségünk, mint a Force Indiának, ha nem többre.”
“Ők három szélcsatornában dolgozni, míg én már egyel is elégedett lennék. A hét minden napján, a nap 24 órájában működnie kellene, de lehetne egyszerűbb fajta is, nem lenne szükséges, hogy 50 milliókat költsünk rá, mint ahogy azt a BMW és a McLaren teszi.”
Ascanelli továbbá azt is megerősítette, hogy tárgyalásban vannak a Red Bullal, hogy használhassák a Red Bull Technology birtokában lévő két szélcsatorna egyikét, ami már önmagában óriási előrelépés lenne.