A Toyota versenyzői, Jarno Trulli és Timo Glock a rendelkezésükre álló gumikat szidták az első edzésnapot követően, ugyanis elmondásuk szerint a kemény keverék túl kemény, a lágy pedig túl lágy az ausztrál utcai pályára.
A Toyota versenyzői, Jarno Trulli és Timo Glock a rendelkezésükre álló gumikat szidták az első edzésnapot követően, ugyanis elmondásuk szerint a kemény keverék túl kemény, a lágy pedig túl lágy az ausztrál utcai pályára.
A Bridgestone már korábban jelezte, hogy az idei évtől nagyobb lesz a különbség az adott versenyre szánt kétfajta gumikeveréke között, ugyanis az elmúlt idényben panasz volt arra, hogy sok esetben szinte teljesen azonos teljesítményűek voltak a gumik.
A japán cégóriás szuper lány és közepes keverékekkel érkezett meg Melbourne-be, ám azok gondot okoztak a Toyotának, pedig versenyzői parádésan szerepeltek.
“Nagyon nehéz. Valójában egyik gumi sem megfelelő, mert a lágy túlságosan lágy, a kemény pedig túlságosan kemény, így soha nincs meg a megfelelő tapadás” – mondta Trulli a nap végén.
“Időbe telik, míg működésre bírod a keményebb keveréket, míg a lágyabb már azonnal jó, de három kör után teljesen elveszti a tapadását. A kopás aggasztó. Nagyon nehéz ezekkel a gumikkal dolgozni. Nem tudod mi fog történni, mikor lecseréled azokat, az autó egyensúlya folyamatosan változik. Nehéz dolgozni ilyen körülmények között. Nem lesz egyszerű a hétvége.”
Trulli a harmadik helyen végzett a második edzésen, azonban arra panaszkodott, hogy nehezen vezethető autója. Csapattársa, Timo Glock sem volt megelégedve a gumikkal.
“A keményebb gumik trükkösek, az első tengelyen alig van tapadás” – mondta a német pilóta. “A lágyabb keverékekkel könnyebb dolgozni, de a hosszú etapok alatt nagyon nehéz velük. A keményebbek jobban mennek a hosszú etapok alatt, de a felmelegítésük nagyon trükkös.”