A Toyota egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy egy újabb gyenge évet teljesítsen a Forma-1-ben, ha biztosítani akarja hosszú távú jövőjét a sportban, mondta a kölni bázisú alakulat elnöke, John Howett Portugáliában.
A Toyota egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy egy újabb gyenge évet teljesítsen a Forma-1-ben, ha biztosítani akarja hosszú távú jövőjét a sportban, mondta a kölni bázisú alakulat elnöke, John Howett Portugáliában.
A Toyota a múlt héten mutatta be vadonatúj versenyautóját, melynek tesztelését már vasárnap megkezdte a portugál Algarvében, ahol a héten kezdetét vette az idei év első kollektív tesztprogramja.
A japán nagyvállalat már a bemutatón hangsúlyozta, elsődleges célja az oly régóta áhított első futamgyőzelem megszerzése a királykategóriában.
A Toyota még 2002-ben csatlakozott a mezőnyhöz, és bár nem titkoltan az egyik legtöbbet költő csapat, ez idáig még nem sok babér termett számára a Forma-1-ben.
Howett azonban bízik benne, hogy ez megváltozhat az idei évben, és építve az elmúlt 12 hónapban elvégzett munkájukra, sikerre vihetik csapatukat 2009-ben, ami nagyon fontos lenne, ugyanis egyre nagyobb a nyomás az anyacég irányából.
“Erős idényt kell teljesítenünk, mert ha gyengén szerepelünk, akkor nincs jövőnk” – kezdte mondandóját Howett. “Azt nem tudom, szükségünk lesz-e a futamgyőzelemre ahhoz, hogy maradjunk, de szerintem győznünk kell.”
“Mindenki azon van, hogy elérjük céljainkat, és úgy érzem, ha ez sikerül, akkor biztos és fényes jövő vár ránk a Forma-1-ben.”
A Toyota csapatvezetője, Tadashi Yamashina azonban ennél még konkrétabban fogalmazott, és kijelentette, véleménye szerint még az első győzelem megszerzése sem jelentene garanciát arra, hogy a japán cégóriás biztosan a Forma-1-ben marad.
“Őszintén szólva, mi is küzdünk, hogy bent maradhassunk a Forma-1-ben” – mondta. “Rengeteget beszéltünk erről a japán menedzsmenttel, de szerencsére Mr. Watanabe, vezérigazgatónk, meggyőzte a főnököket arról, hogy maradjunk az F1-ben.”
“A Toyota keményen dolgozik azon, hogy csökkentse a költségeket, de a csapat életben van, és ebből a szempontból is nagyon fontos lesz az idei év. Még ha a főhadiszálláson veszteséget is könyvelünk el, azért költjük a pénzt, hogy harcba szállhassunk a futamgyőzelemért, így nagyon, de nagyon fontos számunkra, hogy nyerjünk idén.”
Az elmúlt hónapokban több japán gyártó is kivonult a motorsportból. A Honda december elején jelentette be, hogy leállítja forma-1-es programját, és elhagyja a királykategóriát, majd a Suzuki és a Subaru is úgy döntött, kiszáll a rali-világbajnokságból (WRC).
Bár az említett cégek kivétel nélkül a gazdasági világválság negatív hatásaira hivatkozva vonultak ki a sportból, Howett úgy gondolja, hogy döntésüknek háttérében nem csak ez állhatott.
“Nem gondolom, hogy csakis a magas költségek miatt vonultak volna ki az említett csapatok, valószínűleg nem térültek meg befektetéseik” – magyarázta a szakember.
“Azonban tiszta sor, hogy csökkentenünk kell a költségeket, de meggyőződésem, hogy ez sikerül. Mindenképpen egy eredményes szezont kell teljesítenünk, hogy bebizonyítsuk a Toyotának: értéket képviselünk a vállalat számára, megéri áldozniuk a sportra. Vezetőként, ez a mi feladtunk.”