A Toyota F1-es részlegének elnöke, John Howett teljes mértékben támogatja azon kezdeményezéseket, melyek arra irányulnak, hogy a jövőben nagyobb részesedést kapjanak a csapatok a sport bevételeiből.
A Toyota F1-es részlegének elnöke, John Howett teljes mértékben támogatja azon kezdeményezéseket, melyek arra irányulnak, hogy a jövőben nagyobb részesedést kapjanak a csapatok a sport bevételeiből.
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo a múlt héten heves vitába keveredett a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-nal, ugyanis határozottan felszólította a csapatokat arra, hogy tegyenek meg mindent azért, hogy nagyobb részesedést kapjanak a bevételekből.
Di Montezemolo, aki az F1-es csapatok szövetségének (FOTA) elnöke, mindezt úgy mondta, hogy a Ferrari jóval több (80 millió dollár) pénzt kap a többieknél, ugyanis még 2003-ban szerződést kötött az FIA-val, miszerint abban az esetben sem hagyja el a királykategóriát, ha a nagyvállalatok útjára indítják a rivális szériáit (GPWC).
Bár a Formula One Management (FOM) elnöke, Ecclestone nem mutat különösebb hajlandóságot arra, hogy leüljön a csapatvezetőkkel, és átbeszélje a részleteket, a FOTA alelnöke, John Howett is úgy érzi, a jelenlegi 50-50%-os osztozkodás nem igazságos, a csapatok között igenis sokkal több pénzt kellene kiosztani, mint a teljes bevétel 50%-át.
“Úgy gondolom, hogy le kellene ülnünk Mr. Ecclestone-nal, hogy átbeszéljük vele a bevételek megosztását” – mondta Howett a BBC Radio 5 Live-nak. “Ha megnézünk más profi sportokat, akkor azt láthatjuk, hogy a bevétel sokkal nagyobb százalékát osztják szét a risztvevők között.”
“Úgy gondolom, hogy a Bajnokok Ligájában a bevételek 96-97 százalékát forgatják vissza és osztják szét a résztvevők között, függően attól, hogy hol végeznek a bajnokságban, míg ez a százalék a mi esetünkben mindössze 50. Éppen ezért, különösen a jelenlegi helyzetben, mindenképpen ismét tárgyalóasztalhoz szeretnénk ülni.”
Howett azt is elmondta, hogy a bevételek igazságosabb szétosztása mellett, a FOTA továbbra is azon van, hogy kitalálja, milyen új módszerekkel és intézkedésekkel lehetne tovább csökkenteni a költségeket a jövőben.
“Úgy gondolom, hogy azok az intézkedések, amikről megegyeztünk, gyakorlatiasak, hiszen amellett, hogy lehetőséget nyújtanak a költségek drasztikus csökkentésére, nem sérül a Forma-1 lényege” – magyarázta. “A FOTA azonban továbbra is azon dolgozik, hogy újabb intézkedések bevezetésével, tovább csökkentse a költségeket a jövőben.”
Bár a jövő évben a csapatok még a jelenlegi erőforrásokkal versenyeznek, 2010-től a nagyvállalatoknak egy olyan motort kell alkotniuk, amit nem több mint évi 5 millió euróért biztosítani tudnak a független csapatoknak.
“Úgy gondolom, hogy ez egy hihetetlenül jó csomag a független csapatoknak” – magyarázta a szakember. “Meglátásom szerint nem csak pénzt spórolhatnak meg a kisebb csapatok, hanem olyan technológiákhoz is hozzájuthatnak, amik egyébként nem állnának a rendelkezésükre, így duplán előnyös lehet nekik az új szabályrendszer.”