A Toyota vezetése biztos benne, hogy autóik beállításának megváltoztatásával elkerülhetik, hogy megismétlődjön a pénteki horror, mikor Jarno Trulli versenygépének jobb első felfüggesztése kétszer is eltörött a nyolcas kanyar kerékvetőjén.
A Toyota vezetése biztos benne, hogy autóik beállításának megváltoztatásával elkerülhetik, hogy megismétlődjön a pénteki horror, mikor Jarno Trulli versenygépének jobb első felfüggesztése kétszer is eltörött a nyolcas kanyar kerékvetőjén.
Azt követően, hogy Trulli autójának jobb első felfüggesztése két alkalommal is eltörött a pénteki edzésen, egyesek attól tartottak, hogy a Toyotának biztonsági okok miatt ki kell hagynia a Kanadai Nagydíjat, hacsak nem talál magyarázatot a történtekre.
Azonban a mélyreható vizsgálatok kimutatták, hogy az autó helytelen beállításai okozták a problémát, így a csapat változtatott azon, hogy elkerülje az ehhez hasonló incidenseket.
A Toyota műszaki vezetője, Pascal Vasselon biztos benne, hogy a változtatások, illetve az, hogy versenyzőik óvatosabban használják majd a nyolcas kanyarban lévő kerékvetőt, megakadályozhatják az ilyen, és ehhez hasonló problémákat.
“Sajnálatos módon nincs eszközünk arra, hogy figyeljük a felfüggesztéseket a verseny alatt, ám a telemetriai adatok éppen elegek ahhoz, hogy biztonságosan tudjuk versenyezni” – mondta a szakember. “Száz százalékosan biztosak akarunk lenni abban, hogy pilótáink biztonságban vannak, a 99 százalék nem elég. Azzal is tisztában vagyunk, hogy a biztonság elérése érdekében fel kell áldoznunk a teljesítményünket.”
Vasselon azonban megnyugtatta a Toyota rajongókat, hogy a beállítások megváltoztatása, illetve versenyzőik óvatosabb vezetési stílusa nem fog kihatni olyan nagy mértékben a versenyteljesítményükre.
“Nehéz mit mondani, és bízunk benne, hogy nem lesz probléma” – folytatta. “Óvatosabban fogunk hajtani, és egy kicsit lágyabb felfüggesztéssel versenyzünk majd. Azonban ez nem hat majd ki nagy mértékben a teljesítményünkre.”