A Toyota napra pontosan egy évvel ezelőtt jelentette be hivatalosan, hogy leállítja forma-1-es programját, és elhagyja a királykategóriát, ám a kölni bázis azóta is sikeresen üzemel, és számos mérnöki megoldást kínál partnereinek.
A Toyota napra pontosan egy évvel ezelőtt jelentette be hivatalosan, hogy leállítja forma-1-es programját, és elhagyja a királykategóriát, ám a kölni bázis azóta is sikeresen üzemel, és számos mérnöki megoldást kínál partnereinek.
A Toyota Motorsport GmbH (TMG) nem omlott össze, miután a japán cégóriás bejelentette kivonulását a Forma-1-ből, és egy sikeres mérnöki vállalattá alakult át, amely forma-1-es versenygépet biztosít a Pirelli gumitesztjeihez, új elektronikus versenyautókat épít, és rengeteg projektben van jelen az autóiparban.
„Az idei év egy igazi áttörés volt számunkra” – mondta Jens Marquardt, a TMG üzletág-igazgatója a cég évértékelőjén.
„Rengeteg kihívással találtuk szembe magunkat 2009 novemberében, mikor a Forma-1-es jelenlétünk véget ért, de soha nem adtuk fel, és bátran valamint optimistán tekintettünk a jövőbe.”
„A kemény munka pedig meghozta az eredményeket, így azt gondolom, hogy elégedetten tekinthetünk vissza az elmúlt 12 hónapra.”
Pascal Vasselon, aki korábbi pozíciójában, a karosszériafejlesztési osztály vezetőjeként a mai napig a kölni bázison dolgozik, szintén elégedetten nyilatkozott.
A szakember úgy érzi, hogy sikerült megmutatniuk, hogy a forma-1-es képességeket és technológiákat könnyen át lehet ültetni a motorsporthoz nem szorosan kapcsolódó területekre.
„A Forma-1-ben való részvételünk után egy jól felszerelt létesítményt, illetve egy kiváló képességekkel rendelkező mérnöki gárdát örököltünk” – mondta a szakember.
„Sokan azt gondolják, hogy az F1-es mérnökség egy nagyon speciális terület. De ügyfeleinket lenyűgözte mérnökeink széles szaktudása és a rendelkezésünkre álló berendezések változatossága.”