A Toyota motorrészlegének vezetője, Luca Marmorini biztos benne, hogy a japán alakulat időben elkészül a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) fejlesztésével, és probléma nélkül bevetheti azt a szezonnyitón Melbourne-ben.
A Toyota motorrészlegének vezetője, Luca Marmorini biztos benne, hogy a japán alakulat időben elkészül a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) fejlesztésével, és probléma nélkül bevetheti azt a szezonnyitón Melbourne-ben.
A szakember azonban bevallotta, jelenleg azon dolgozik, hogy abszolút biztonságos legyen a rendszer, mielőtt azt élesben is pályára viszik.
“A 2009-es szabályok értelmében opcionálisan lehet használni a KERS rendszert a jövő évben, tehát mindenáron nem kell azt beépíteni az autókba, így logikus, hogy mindegyik csapat fontolgatja ennek lehetőségét” – mondta Marmorini.
“Azonban a KERS használatával javíthatunk a köridőkön, így természetesen minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy kihasználhassuk az új rendszer adta előnyöket. Egy olyan rendszeren dolgozunk, amely megfelelő a Forma-1-ben, és teljesítménynövekedést eredményez. Egy külön erre felállított csoport dolgozik ezen, és bízunk bennük, hogy minden rendben lesz.”
Marmorini mindezt azok után mondta, hogy a Toyota elnöke, John Howett korábban aggodalmát fejezte ki az új rendszerrel kapcsolatban, és kijelentette, attól tart, hogy a KERS nem lesz időben kész.
Az elmúlt hetekben két komolyabb baleset is történt a KERS tesztelése közben. Nem egészen egy héttel azután, hogy az új eszköz tesztelése közben meghibásodott akkumulátor miatt ki kellett üríteni a Red Bull gyárát, a BMW egyik szerelőjét áramütés ért, mikor a múlt heti tesztek első napján hozzáért a tesztautó karosszériájához.
Marmorini elmondta, a Toyota elsődleges célja, hogy minden tekintetben biztonságossá tegye a rendszert.
“A Toyota utcai autóiban működő hibrid rendszerek biztonságosnak és megbízhatónak bizonyultak, így kétség sem fér hozzá, hogy a technológiával nincs probléma” – magyarázta a szakember.
“A KERS fejlesztése még nem fejeződött be, és csak azután tesszük be az autóba, ha már biztosak vagyunk abban, hogy minden biztonsági előírásnak megfelel. A biztonság az elsődleges szempont a Toyotánál.”
Az olasz szakember azt is elárulta, hogy a munka 95 százalékát már elvégezték a próbapadon, ám a csapat azt még nem döntötte el, mikor próbálják ki az új egységet az autóban.