A Toyota technikai vezetője, Pascal Vasselon úgy gondolja, hogy csapata utóbbi időben mutatott gyengébb szereplése annak tudható be, hogy nem tudják hozni azokat az eredményeket az időmérőkön, amiket szeretnének.
A Toyota technikai vezetője, Pascal Vasselon úgy gondolja, hogy csapata utóbbi időben mutatott gyengébb szereplése annak tudható be, hogy nem tudják hozni azokat az eredményeket az időmérőkön, amiket szeretnének.
A kölni bázisú gárda kiválóan kezdte az évet, az első háromban volt a tengerentúli futamokon, ám visszatérve Európába, nem hogy első győzelmükért, de már a dobogóért sem tudtak harcba szállni.
Bár a csapat pilótái az első sorból vághattak neki az idény negyedik futamának helyet adó Bahreini Nagydíjnak, ahol esélyük volt harcba szállni a csapat első győzelméért, az utóbbi három versenyen az első tízbe sem tudtak bejutni az időmérőn.
“Az elsődleges ok bizonyára az időmérőn mutatott teljesítményünk, mert Timo (Glock) nevéhez fűződik a versenyben futott leggyorsabb kör” – mondta Vasselon a hétvégi futam után, mikor arról kérdezték, mi állhat a visszaesés hátterében.
“A versennyel semmi gond nem volt, pilótáink folyamatosan futották a jobbnál jobb időket, tehát a probléma egyértelműen az időmérővel van. Egyedül csak Hamilton volt gyorsabb Timónál a versenyen, így nagyon nehéz megérteni, hogy mi lehet a gond.”
“Gond pedig van, ugyanis egészen addig, amíg nem kvalifikáljuk magunkat az első tízbe, lehetetlen helyzetből vághatunk neki a versenynek. Egyáltalán nem vagyunk elégedettek a jelenlegi helyzettel.”
“Az egyedüli dolog, aminek örülhetünk, az a versenysebességünk, mert valóban gyorsak vagyunk. Budapesten és Valenciában is a második leggyorsabb autó volt a miénk, egyedül Hamilton volt gyorsabb nálunk. Ez pedig egy kis reményre adhat okot.”
A francia szakember azt is hozzátette, most minden erejükkel azon dolgoznak, hogy megtalálják a probléma pontos okát, és javítani tudjanak időmérő teljesítményükön, mert minden jel arra utal, hogy ezen úszik el az amúgy jó tempóban futott versenyük.
“Minden területen vizsgálódunk: a gumikezelést, a beállításokat, és az időmérőre való felkészülést elemezzük, hogy többet ki tudjunk hozni az autóból egy kör alatt” – magyarázta Vasselon.
“Minden olyan területet és tényezőt megvizsgálunk, amely magyarázatot adhat arra, hogy miért jobb a teljesítményünk a versenyen, mint az időmérőn, és minden szükséges lépést megteszünk azért, hogy ezt orvosolni tudjuk.”
A többi csapathoz hasonlóan, a Toyota is egy módosított aerodinamikai csomaggal készül a következő két, nagysebességű pályán megrendezésre kerülő versenyre, illetve fokozottabban odafigyel V8-as egységeire, mert a belga, és az olasz pálya is hatalmas megterhelést jelent az erőforrások számára.