A Toyota F1 elnöke, John Howett úgy gondolja, hogy csapata azért nem tudja megszerezni első győzelmét, mert túlságosan akarja a sikert. A szakember szerint az első diadal megszerzése a legnehezebb, utána már magától jön a többi.
A Toyota F1 elnöke, John Howett úgy gondolja, hogy csapata azért nem tudja megszerezni első győzelmét, mert túlságosan akarja a sikert. A szakember szerint az első diadal megszerzése a legnehezebb, utána már magától jön a többi.
Egyre nagyobb nyomás nehezedik a kölni bázisú csapatra, hiszen a japán vezetés már többször hangsúlyozta, amennyiben nem mutatják fel zárós határidőn belül első győzelmüket, megvonják támogatásukat, sőt akár ki is szállhatnak a sportból.
Mindez nem meglepő, hiszen a Toyota rengeteg pénzt injektált a forma-1-es programjába, ami egészen idáig nem úgy állt, ahogy arra számítottak.
Idén viszont minden adott ahhoz, hogy a csapat megszerezze évek óta áhított első győzelmét. Howett azonban elmondta, csapata görcsösen akarja a sikert, és éppen ez az, ami visszaveti őket, ezért higgadtabbnak kell maradniuk, mert csak úgy érhetnek el sikereket.
“A Forma-1-ben mindennek a helyén kell lennie ahhoz, hogy jól teljesíts, és ha megszerezzük első győzelmünket, akkor egy picit nyugodtabbak lehetünk, ami sokkal könnyebbé teszi az életünket. Szerintem talán már túlságosan is akarjuk a sikert” – mondta a szakember az Autosportnak.
“Mikor nagyon akarsz, és ki vagy éhezve a győzelemre, akkor görcsösen tartasz attól, hogy hibát vétesz, és emiatt megpróbálsz óvatosabb lenni az egyes döntésekkor, ami nem jó stratégia, mert az nem hozza meg a győzelmet.”
“Azonban büszkék lehetünk arra, amit véghezvittünk, a mérnökök egy kiváló autót építettek, és a megbízhatósággal sincsen probléma” – folytatta az elnök, aki szerint csapata azért nem tudta győzelemre váltani a kvalifikáción megszerzett első két pozícióját, mert elszúrta a stratégiát a tegnapi versenyen Bahreinben.
“A lágyabb keverékeken kellett volna kihajtanunk a hosszabb etapra. Választhattunk a két, vagy a három kiállás közül. A három kiállásos stratégiával forgalomba ütköztünk volna, ezért inkább a két kiállás mellett döntöttünk. Továbbá attól tartottunk, hogy a lágyabb gumik nem fogják bírni a strapát a megtankolt autóval a hosszabb etapon. Ez viszont téves feltételezésnek bizonyult. Lassabbak voltunk a keményebb gumikon, és szerintem itt veszítettük el az előnyünket.”
“Annak viszont örülök, hogy csalódottak vagyunk. Egy évvel ezelőtt a harmadik helyet még kiválónak tartottuk volna, most pedig csalódottak vagyunk, mert megcsapott a győzelem szaga. Ez mindenképpen pozitív, és az is, hogy Jarno az utolsó etapban tartani tudta a tempót Sebastiannal, ami azt jelenti, hogy hasonló a teljesítményünk, mint a Red Bullnak. A Brawn sebessége versenykörülmények között jobb, de azt gondolom, remekül kezdtük az évet” – tette hozzá Howett.