Nick Heidfeld elárulta, hogy szimulációk és videófelvételek segítségével próbálja meg minél jobban elsajátítani az új pálya vonalvezetését, még mielőtt kezdetét venné a körözés a kikötőben fekvő utcai ringen Valenciában.
Nick Heidfeld elárulta, hogy szimulációk és videófelvételek segítségével próbálja meg minél jobban elsajátítani az új pálya vonalvezetését, még mielőtt kezdetét venné a körözés a kikötőben fekvő utcai ringen Valenciában.
A BMW Sauber német versenyzője ugyan még nem próbálta ki az új pályát a szimulátoron, már megtekintette a Forma 3 és GT versenyek összefoglalóit, melyeket az új pályán rendeztek még a hónap elején.
Heidfeld azonban úgy gondolja, a legjobban úgy lehet megtanulni egy új pályát, ha végigsétál rajta, és papírra veti gondolatait a különböző szekciókról, melyeket később kielemez a szakemberekkel.
“Nekünk nincsenek olyan szimulátoraink, mint más csapatoknak, azonban már ismerem a bizonyos paramétereket, a sebességeket, a fékezési pontokat, a sebességi fokozatokat, így nem vagyunk elmaradva a többiekkel szemben. Vannak fotóink, és már láttam bizonyos dolgokat az Interneten is” – mondta a német pilóta az Autosportnak.
“Már nem sétálok végig minden egyes pályán, de az új helyszíneken mindig végigmegyek, gyalog, robogóval, vagy személyautóval. Azt gondolom, hogy a séta, a fotók, vagy a vezetés sokkal nagyobb segítség, mint a szimulátor, hiszen az csak felületes képet ad a pályáról.”
A Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber ugyan már kipróbálta az új pályát a szimulátoron, ám jól tudja, hogy nem kapott tiszta képet arról, mire is számíthat.
“A szimulátor csak abban segít, hogy némi képet kapj a pályáról, azonban csak akkor tanulod meg igazán a vonalvezetést, amikor elkezdesz rajta körözni” – mondta az ausztrál.
“A számítógépes szimulációk nem mutatják meg, hol vannak puklik a pályán, és az aszfalt állapotáról sem tudsz meg semmit. Azt, hogy milyen a tapadása a pályának az egyes szakaszokon, csak akkor tudod meg, ha elkezdesz rajta körözni” – tette hozzá Webber.