Daniel Ricciardo, a Red Bull Forma-1-es csapatának ausztrál versenyzője elárulta, a mezőny szinte valamennyi tagja szerint nem jó ötlet, hogy a jövő évtől kezdve állórajtok követik majd a biztonsági autós periódusokat.
Daniel Ricciardo, a Red Bull Forma-1-es csapatának ausztrál versenyzője elárulta, a mezőny szinte valamennyi tagja szerint nem jó ötlet, hogy a jövő évtől kezdve állórajtok követik majd a biztonsági autós periódusokat.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) a múlt héten ratifikálta az új szabályozást, Ricciardo pedig a minap elárulta, a versenyzők nemcsak az új állórajtok biztonságosságát, hanem sportszerűségét is megkérdőjelezik.
Amikor a Red Bull ifjú versenyzőjét arról faggatták, kikérték-e a versenyzők véleményét az új szabállyal kapcsolatban, így felelt: „Beszéltünk róla, amennyire én tudom, mindenki ellene volt a dolognak.”
„Én hagyom, hogy a veterán pilóták elmondják, mit gondolnak. Csupán annyit mondtam, hogy szerintem ez nem a legjobb megoldás. Majd meglátjuk, a többiek mit mondanak erről.”
„Nem akarok túlságosan belemélyedni a részletekbe, de ha például 20 másodperces előnnyel vezetsz, bejön a biztonsági autó és elveszíted ezt a 20 másodpercet, akkor bizony könnyen megkérdőjelezhető a győzelmed, ami egyébként könnyűnek tűnt.”
„Ez már most is nagy hátrány a versenyben vezetőnek, aki keményen megküzdött azért, hogy kiépítse ezt az előnyt. Egy új rajtnál meg aztán bármi megtörténhet: nemcsak baleset, de el is ronthatod a startot, és az 1-es kanyar előtt az első helyről visszacsúszhatsz a negyedikre.”
„És mi van a gumikkal? Ha nem cserélhetjük le őket, rengeteget veszítünk a hőmérsékletükből. Először azt említettem, hogy nagy hátrány a versenyben vezetőnek az új szabály, ugyanakkor mindenki a biztonságról beszél.”
„A rajtok a Forma-1-ben már így is nagyon neccesek, pedig friss gumikkal, gumimelegítőket használva készülünk rájuk. Ha 20, vagy annál több kör van a gumikban, nem tartják olyan jól a hőmérsékletet, szóval jelentősen nehezebb lesz a helyzet.”