Sir Richard Branson elárulta, hogy majd csak a jövő hétvégi szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj után fog döntést hozni cége f1-es jövőjéről, jóllehet sokan már most tényként kezelik, hogy a Virgin lesz a jövő évben bemutatkozó Manor istálló névadó szponzora.
Sir Richard Branson elárulta, hogy majd csak a jövő hétvégi szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj után fog döntést hozni cége f1-es jövőjéről, jóllehet sokan már most tényként kezelik, hogy a Virgin lesz a jövő évben bemutatkozó Manor istálló névadó szponzora.
A Virgin szinte a semmiből termett elő, és nem sokkal a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt kötött szponzori szerződést a Honda utódcsapatával, a Brawn GP-vel, amelyről akkor még nem lehetett tudni, hogy az idei év legnagyobb meglepetése lesz.
Branson cége először csak az első néhány versenyre kötött megállapodást a brackley-i bázisú csapattal, majd ahogy jöttek a sikerek, úgy újította meg szerződését, amely végül az egész szezont átölelte.
Igen ám, de mivel a Brawn mindkét bajnoki címet megnyerte az idei évben, jócskán felment reklámfelületeinek ára, és a hírek szerint Branson nem kíván mélyebben a zsebébe nyúlni, ezért is döntött úgy, hogy szakít a csapattal, és a Manor oldalán – olcsóbban és sokkal intenzívebb megjelenéssel – folytatja a Forma-1-ben.
Maga az érintett azonban cáfolta, hogy már megállapodott volna a jövő évi megjelenésekről, és a következőket mondta a BBC Radio 5 Live-nak: “A szezon utolsó állomásának helyet adó Abu Dhabi Nagydíj után fogunk döntést hozni.”
A brit milliárdos egyébként nagyon örül annak, hogy az idei évben együttműködött a Brawn istállóval, amelyről még a legmerészebbek sem gondolták volna, hogy sporttörténelmet ír majd, és az első olyan csapat lesz, amely debütáló évében megnyeri mindkét vb-címet.
“Nagyon boldogok voltunk, hogy segíthettünk nekik, mikor a melbourne-i futam előtt még nem volt elég pénzük” – mondta. “Ez lehetővé tette számukra, hogy bebizonyítsák, hogy egy remek autójuk és két kiváló pilótájuk van. Természetesen fantasztikus dolgot vittek véghez.”
“Tökéletes volt a kapcsolat. A Virgin szeret támogatni egy esélytelent, azonban mára az egyik legdrágább csapattá léptek elő, és már nem esélytelenek. Azonban a következő hónapban döntést fogunk hozni, de most csak ünnepelni szeretnénk ezt a fantasztikus szezont.”
Branson azt is elmondta, hogy tisztán emlékszik arra, mikor Ausztrália felé vette az irányt, néhány Virgin matricával a táskájában, és legvadabb álmában sem gondolta volna, hogy leendő partnere ilyen kimagasló sikereket ér majd el az idei szezonban a Forma-1-ben.
“Még a legvadabb álmainkban sem gondoltuk volna, hogy ez megtörténhet” – folytatta. “Tudtam, hogy egy jó autójuk van, de mikor Melbourne felé utaztam, néhány Virgin matricával a táskámban, majd kezet fogtunk és adtam egy kis pénzt, egyáltalán nem számítottam arra, hogy az első és a második helyen végzünk a szezonnyitón.”
Bár sokan megfeledkeznek róla, a Brawn sikereiben hatalmas szerepe van a Hondának, mert bár az év végén elhagyták a Forma-1-et, szinte a teljes idei autót a japánok irányítása alatt tervezték a szakemberek, nem beszélve arról, hogy az idei költségvetést is ők fedezték.
“Úgy gondolom, hogy egy dolgon az emberek átsiklanak, mégpedig azon, hogy a Honda írt egy 120 millió fontról szóló csekket, mikor a távozott a sportból” – mondta Branson. “A legtöbben, mikor kiszállnak, minden pénzt meg akarnak menteni. Ezek a cégek semmi elismerést nem érdemelnek meg.”
“Ha visszatekerjük az időt 12 hónappal, akkor egy horror sztori kellős közepébe csöppenünk az autóiparban, és még az olyan jó autógyártók, mint a Honda is nehéz döntésre kényszerült. De ennek ellenére tovább folytatták az autó fejlesztését, így némi elismerést mindenképpen megérdemelnek, amit eddig nem nagyon kaptak meg.”