A Virgin Racing technikai igazgatója, Nick Wirth elárulta, hogy a folyamatosan jelenlévő hidraulikus problémák miatt nem sikerült teljesíteniük előre kiírt programjukat Jerezben, ezért egy kisebbfajta hátrányba kerültek.
A Virgin Racing technikai igazgatója, Nick Wirth elárulta, hogy a folyamatosan jelenlévő hidraulikus problémák miatt nem sikerült teljesíteniük előre kiírt programjukat Jerezben, ezért egy kisebbfajta hátrányba kerültek.
A silverstone-i bázisú alakulat azt tervezte, hogy a héten megrendezésre kerülő utolsó téli teszten már új aerodinamikai elemeire fekteti a fő hangsúlyt Barcelonában, ám azzal, hogy pilótái mindössze 144 kört tudtak teljesíteni a múlt héten, változtatnia kellett a terven.
Wirth elmondta, hogy a hidraulikus rendszer folyamatos problémái miatt továbbra is az autó megbízhatóságára kell fókuszálniuk, így az új aerodinamikai csomag csak a szezonnyitón fog debütálni Bahreinben.
“Bár mindent megtettünk annak érdekében, hogy megoldjuk a múlt heti tesztet végigkísérő hidraulikus problémáinkat, ezt nem sikerült elérnünk a rendelkezésünkre álló komponensek felhasználásával” – mondta a szakember.
“Az volt a probléma, hogy túl sok olaj ment el a hidraulikus rendszerből, ami miatt csak limitált számú kört tudtunk teljesíteni egy-egy etap alatt. Azonban új elemek érkeznek Barcelonába, melyektől azt várjuk, hogy teljesen megoldják ezt a fajta problémát.”
“Mindez azt is jelenti, hogy továbbra is a megbízhatóságon kell dolgoznunk, jóllehet korábbi tervünk az volt, hogy már a szezonnyitóra készített aerodinamikai csomagot fogjuk tesztelni Barcelonában.”
Bár át kell alakítaniuk tesztprogramjukat, Wirth elégedett a VR-01 eddig mutatott teljesítményével, és úgy érzi, hogy eredményesek lehetnek bemutatkozó évükben.
“Minden probléma ellenére, sokat tudtunk foglalkozni a versenyre való felkészüléssel, és jó látni, hogy remekül teljesít az autó minimális beállítás módosításokkal, és fejlesztéssel, különösen úgy, hogy végig elég sok üzemanyaggal köröztünk” – magyarázta.
Timo Glock a múlt heti tesztprogram zárónapján az utolsó előtti helyen végzett, három és fél másodperccel lemaradva a tempót diktáló Jenson Button mögött, azonban több mint egy másodpercet adott Jarno Trullinak, aki szombaton próbálhatta ki először a Lotus vadonatúj versenygépét.