A hét legjobb körével végzett az élen a jerezi tesztsorozat vasárnapi zárónapján a Williams istálló veteránja, Rubens Barrichello, a csapat pedig tagadja, hogy egy pillekönnyű autóval gurultak volna pályára.
A hét legjobb körével végzett az élen a jerezi tesztsorozat vasárnapi zárónapján a Williams istálló veteránja, Rubens Barrichello, a csapat pedig tagadja, hogy egy pillekönnyű autóval gurultak volna pályára.
Barrichello 1:19.832-es idejével több mint fél másodperccel autózott gyorsabban, mint a pénteki tesztnap legjobbja, Michael Schumacher, ami miatt sokan megkérdőjelezték a grove-i gárda valós tempóját.
A nemzetközi sajtóban olyan hírek láttak napvilágot, melyek szerint a csapat amellett, hogy a Pirelli szuperlágy abroncsait, valamint viszonylag kevés üzemanyagot használt, a kinetikus energia-visszanyerő rendszert is eltávolította autójából, és ennek volt köszönhető a meglepően gyors kör.
„Ez abszolút nonszensz” – válaszolt az Auto Motor und Sport munkatársainak a csapat technikai igazgatója, Sam Michael.
„A köridő valós. Aki ismeri a csapatunkat, az tudja, hogy nem súlyhatár alatti autóval futottunk. Rubens a szuperlágy gumikon érte el legjobb idejét és természetesen valamivel kevesebb üzemanyag is volt a tankban.”
„A KERS összetevői viszont a fedélzeten voltak: csupán nem csatlakozott a generátor a motorhoz, mert problémánk akadt a hűtéssel.”
Arra a kérdésre, hogy Barrichello miként gyorsult be ennyire az utolsó tesztnapra, Michael elmondta, korábban csak a közepes keverékű gumikat használták a teszteken, ezekkel ráadásul küszködtek is.
„Ez azért van, mert addig csak a közepes keveréket használtuk és viszonylag nagy mennyiségű üzemanyag volt a fedélzeten. Valójában a közepes keveréket nem sikerült működésre bírnunk és nem tudjuk, miért.”