Annak ellenére, hogy az elmúlt években nem kevés pénzt és energiát fektetett lendkerekes rendszere kifejlesztésére, a Williams vezetése elárulta, hogy a többiekhez hasonlóan, elektromos hibrid rendszert fog használni a következő idényben a Forma-1-ben.
Annak ellenére, hogy az elmúlt években nem kevés pénzt és energiát fektetett lendkerekes rendszere kifejlesztésére, a Williams vezetése elárulta, hogy a többiekhez hasonlóan, elektromos hibrid rendszert fog használni a következő idényben a Forma-1-ben.
Bár a rendszer használatát az idei évben is engedélyezték a szabályok, a csapatok egymás között megegyeztek abban, hogy azt egyikük sem fogja beépíteni autójába, azonban a következő idényben ismét szabad a pálya, és visszatér a KERS a Forma-1-be.
A Williams egyedüliként gondolta úgy a tavalyi évben, hogy lendkerekes megoldást alkalmaz a többiek elemes rendszerével szemben, de azzal, hogy idén tiltólistára került a futam közbeni tankolás, ami miatt megnőtt az autók üzemanyagtankja, Patrick Head, a grove-i bázisú gárda résztulajdonosa elmondta, hogy a helyhiány miatt az elemes rendszer az egyetlen megoldás.
„Úgy gondolom, hogy az mindenki számára tiszta, hogy egy elemes rendszerrel fogunk futni a következő szezonban” – mondta Head az Autosportnak. „Ha 2009-ben használtuk volna a KERS-t, akkor lendkerekes rendszerrel futottunk volna.”
„A lendkerekes rendszer természeténél fogva tartalmaz egy bizonyos átmérőjű hengert. A súlya valamivel kisebb, mint az elemes rendszeré, azonban azonos erőt és energiát tud tárolni.”
„Viszont az elemes rendszernél, mivel az sok kicsi cellából áll össze, a méretet egyénre tudjuk szabni, szinte bármilyen formát meg tudunk alkotni, így könnyebben be tudjuk építeni az autóba.”
„Az, hogy betiltották az újratankolást a Forma-1-ben, szinte lehetetlenné teszi a lendkerekes rendszer beépítését egy forma-1-es versenygépbe. Mindezek ellenére számos jelenleg is futó programunk van, beleértve a sikeres Porsche GT3R hibridet, ahol a lendkerék boldogan beszerelhető a sportautókba, és más típusú autókba.”
Head azt is elmondta, hogy még nem vetették el teljesen a lendkerekes rendszer használatát a Forma-1-ben, azonban azt nagy valószínűleg csak abban az esetben tudják újra elővenni, ha oly módon változnak meg a szabályok (2013-tól), hogy azok ennek kedveznek.