A Ferrari után a Williams is kipróbálta az F-rendszer egyik elemét, az üreges motorborítást a Kínai Nagydíj szombat reggeli utolsó szabadedzésén, hogy megvizsgálja, annak használata milyen előnyökkel járhat az egyenesekben.
A Ferrari után a Williams is kipróbálta az F-rendszer egyik elemét, az üreges motorborítást a Kínai Nagydíj szombat reggeli utolsó szabadedzésén, hogy megvizsgálja, annak használata milyen előnyökkel járhat az egyenesekben.
A csapatok gőzerővel dolgoznak azon, hogy lemásolják a McLaren által először kifejlesztett úgynevezett F-csatornát, ami lehetővé teszi, hogy a versenyző menet közben csökkentse a hátsó szárny légellenállását, amivel az autó nagyobb sebességet érhet el az egyenesekben.
A rendszert elsőként a Sauber másolta le, és szerelte be autójába, amit az elmúlt futamon már élesben is használt, jóllehet a korai kiesés miatt csak kevés információt tudott szerezni róla.
A Ferrari pénteken tesztelte új motorborítását, míg a Williams a szombat reggeli edzésen tette ugyanezt, ugyanis a kínai vámosok a vártnál több időt ültek az új elemen, így az pénteken még nem érkezett meg a pályára.
Rubens Barrichello próbálhatta ki az elemet, ám az első visszajelzései alapján az nem hozott érezhető különbséget, még a hátsó hosszú egyenesben sem, így a csapat az egyórás tréning felénél járva vissza is tért az eredeti motorborítás használatához.
Sem a Ferrari, sem a Williams rendszere nem végleges, hiszen az egyelőre még nem aktív, a pilótafülkében ugyanis nincs semmi, amivel a versenyző hatást tudnak gyakorolni a rendszerre.
A csapatok dolgát az nehezíti, hogy az idei szabályok értelmében, nem lehet hozzányúlni a vázhoz a szezon közben, így a rendszer optimális beépítése komoly fejtörést okoz még a legprofibbak számára is.
A hírek szerint a Red Bull Racing és a Mercedes GP is közel áll ahhoz, hogy pályára vigye az F-csatorna első változatát, melyre minden bizonnyal az európai szezon első állomásának helyet adó Barcelonában már sor kerülhet.