A Williams istálló megerősítette, hogy mi okozta Rubens Barrichello és Nico Hülkenberg bukását a hétvégi Monte-Carlói Nagydíjon.
A Williams istálló megerősítette, hogy mi okozta Rubens Barrichello és Nico Hülkenberg bukását a hétvégi Monte-Carlói Nagydíjon.
Hülkenberg már az első körben falnak csapta autóját az alagútban, ami miatt azonnal pályára is küldték a biztonsági autót. A visszajátszásból kiderült, hogy a német versenyző szinte ellenkormányzás nélkül hajtott neki a falnak, amit az első szárny sérülése okozott.
„Nicónak már a rajtrácson gondjai voltak, ugyanis a kuplung szenzor meghibásodott. Ezt követően hozzáért az egyik HRT hátuljához az első kanyarban, ami miatt megsérült az első szárny rögzítése. Mikor behajtott az alagútba, az első szárny elengedett, és ez okozta a balesetet” – mondta a csapat technikai igazgatója, Sam Michael.
„Ami pedig Rubens balesetét illeti, a hátsó felfüggesztés hibásodott meg. Van sejtésünk, hogy melyik elem lehet a hibás, de ahhoz, hogy abban teljességgel biztosak legyünk, meg kell várnunk az anyagvizsgálat eredményét a gyárban.”
Michael azonban elmondta, hogy egyik meghibásodásért sem új elem felelős, a szóban forgó alkatrészeket már a szezonnyitó óta használják, és eddig semmi probléma nem volt velük.
Az ausztrál szakember azt is hozzátette, hogy a történtek nem vették el a csapat kedvét, és továbbra is gőzerővel dolgoznak az új fejlesztéseken, amik egy részét már a jövő hétvégi Török Nagydíjon be szeretnének mutatni.
„Természetesen nagyon sok munka vár ránk, hiszen újjá kell építenünk az autókat, azonban szerencsére egyik váz sem sérült meg” – magyarázta.
„Az FW32 kiválóan teljesített Monacóban, mindenképpen előrelépés volt az előző versenyhez képest.”
„Azonban tudjuk, hogy még nagyon sok munka vár ránk, hogy igazán versenyképesek legyünk. Biztos vagyok abban, hogy a fejlesztéseink jó irányba haladnak. Természetesen további újításokat tervezünk bevetni Isztambulban, de most elsődlegesen azon vagyunk, hogy mindkét autót újjáépítsük.”