A Williams istálló technikai igazgatóját, Sam Michaelt a hétvégi futamról, és a szezon hátralévő részéről kérdezték a csapat által kiadott hivatalos kérdezz-felelekben.
A Williams istálló technikai igazgatóját, Sam Michaelt a hétvégi futamról, és a szezon hátralévő részéről kérdezték a csapat által kiadott hivatalos kérdezz-felelekben.
Mi volt az első reakciójuk, amikor kiderült, hogy a Force India bejelentését követően Nico Hülkenberget a versenybírák 20 másodperces büntetéssel sújtották, így végül visszaesett a tizedik helyre?
Sam Michael: „A csapat elfogadta a döntést, nem véleményeztük azt.“
A GP2 tavalyi bajnokának két büntetésétől eltekintve, igazán eredményes versenyhétvégét zárt a Williams. Mennyire köszönhető ez az új fejlesztéseknek?
Sam Michael: „Szingapúr pontosan megmutatta, milyen jó eredmények elérésére képes a fejlesztések hatására az FW32-es. Ráadásul most már örörmmel jelenthetjük ki, hogy a különböző karakterisztikájú pályákon is versenyképesek vagyunk, és ezt a jó szereplést szeretnénk folytatni a hátralévő futamokon.“
Nico autójában pénteken váltót kellett cserélni, míg a motorjával is gondok voltak. Kiderült már, mi okozta a technikai problémákat?
Sam Michael: „Már Monzában érzékeltünk bizonyos problémákat Nico váltójában, így a csere mellett döntöttünk, még akkor is, hogy ezzel öthelyes rajtbüntetést kaptunk. Sajnos ezt követően vízszivárgást tapasztaltunk a motorban, noha a vasárnapi futamra végrehajtottunk az erőforráson bizonyos átalakításokat, de ezért nem kaptunk újabb büntetést. Most mindenesetre ellenőrzésre hazavisszük az angliai gyárunkba a motorokat és a hűtőrendszert, hogy kiderítsük, mi okozta ezeket a hibákat.“
Nem féltek attól a második biztonsági autós szakasz alatt, hogy Rubens gyenge rajtját követően választott taktikájuk végül nem válik be?
Sam Michael: „Valóban nem sikerült Rubens rajtja, ezért amikor először jött be a safety car, úgy döntöttünk, kint hagyjuk a pályán, hátha ezzel sikerül a start után elvesztett pozíciókat visszaszerezni. Végül is bevált a taktikánk, és szerencsére ezt a második biztonsági autós szakasz sem tudta negatívan befolyásolni.“
A hátralévő futamokon lát esélyt arra, hogy megszorongassák, netán meg is előzzék a Renault-t és a Mercedest?
Sam Michael: „Mindent megteszümk annak érdekében, hogy felvegyük az említett csapatokkal a versenyt, és az a vágyunk, hogy folyamatosan legyőzzük őket.“
Következik a Japán Nagydíj. Mit vár a szuzukai versenytől?
Sam Michael: „Célunk és elvárásunk immár futamok óta ugyanaz, hogy az időmérőn mindkét autónk bekerüljön a Q3-ba, majd a futamon pontszerző helyen fejezze be a versenyt a két pilótánk.“