A Williams istálló már javában dolgozik egy új kipufogórendszeren, amely a Red Bull Racing által már a téli tesztek óta használt elrendezésen alapszik, és ha minden a tervek szerint halad, a szezon harmadik állomásának helyet adó Kínai Nagydíjon élesben is debütálhat.
A Williams istálló már javában dolgozik egy új kipufogórendszeren, amely a Red Bull Racing által már a téli tesztek óta használt elrendezésen alapszik, és ha minden a tervek szerint halad, a szezon harmadik állomásának helyet adó Kínai Nagydíjon élesben is debütálhat.
„Tervünk az, hogy bemutassuk az új kipufogórendszert Sanghajban” – mondta a grove-i bázisú alakulat technikai igazgatója, Sam Michael az Autosportnak.
„Ez egy igen jelentős előrelépés, éppen ezért bízunk benne, hogy ez meglátszik majd az eredményeken is, és előrébb kerülhetünk.”
„Már az első téli tesztprogram után megkezdtük ennek fejlesztését. Először akkor láttuk, mikor a Red Bull azt pályára vitte az utolsó napon Valenciában, és elkezdtük annak lemásolását.”
„Kipróbáltuk a Renault és a Mercedes-Benz által használt elrendezést is, azonban végül a Red Bull-féle megoldásnál maradtunk, mert úgy érezzük, hogy abból tudjuk kihozni a maximumot, és azzal lehetünk még eredményesebbek a jövőben.”
Michael azt is elmondta, hogy nehezebb dolguk van, mint a többi csapatnak, amely szintén egy hasonló megoldáson dolgozik.
„Komoly kihívás megváltoztatnunk a kipufogó elrendezést, a Cosworth motor kipufogó-gyűjtőjének elrendezése miatt” – magyarázta. „A mi esetünkben ez hátrafelé mutat. Ha előrefelé mutatna, és lenne benne egy U-kanyar, könnyű lenne lemásolni a Red Bull megoldását.”
„Tíz napot töltöttünk el azzal, hogy megpróbáljuk átalakítani a rendszert Melbourne-re, de sajnos nem készültünk el vele időben.”