A Williams istálló technikai igazgatója, Sam Michael elárulta, hogy csapata nem hagyott fel a lendkerekes hibrid rendszer fejlesztésével, ugyanis az a terve, hogy azt élesben is beveti majd a következő idényben a Forma-1-ben.
A Williams istálló technikai igazgatója, Sam Michael elárulta, hogy csapata nem hagyott fel a lendkerekes hibrid rendszer fejlesztésével, ugyanis az a terve, hogy azt élesben is beveti majd a következő idényben a Forma-1-ben.
Megbízható források szerint a mezőnyben a Williams az egyedüli alakulat, amely lendkerekes hibrid rendszerrel kísérletezik, hiszen a többiek mind az akkumulátoros verzió mellett tették le a voksukat, és nem is foglalkoztak a nagyobb helyigényű mechanikus rendszerrel.
Michael a csapat idei festésének csütörtöki bemutatóján elmondta, hogy bár idén ők is az akkumulátoros verzió mellett döntöttek, nem hagytak fel a lendkerekes változat fejlesztésével, ugyanis azt akár élesben is bevethetik majd 2012-ben.
„Akkumulátoros rendszer kerül az autóba az idei évben” – mondta a technikai igazgató.
„Be kell vallanom, hogy a lendkerekes megoldás bevetésének gondolatával is eljátszottunk, sőt nagyon közel voltunk ahhoz, hogy amellett döntsünk, de sajnos a beépítés nehézségei arra kényszerítettek bennünket, hogy a másik rendszer előtt adjunk zöld utat 2011-re.”
„Bár elég valószínűtlen, hogy ez már az idei évben meg fog történni, de egyelőre még nem mondtunk le arról, hogy a szezon egy pontján átérünk a lendkerekes megoldásra.”
“Ha ez sikerülne, az jó lenne, ha nem, akkor viszont azon leszünk, hogy 2012-ben már azzal kezdhessük meg a szezont.”