A Williams istálló technikai igazgatója, Sam Michael beszél az elmúlt versenyen történtekről, az idei autó fejlesztéséről, illetve a csapat céljairól, melyek között első helyen szerepel a Force India legyőzése, és a konstruktőri hatodik hely megszerzése.
A Williams istálló technikai igazgatója, Sam Michael beszél az elmúlt versenyen történtekről, az idei autó fejlesztéséről, illetve a csapat céljairól, melyek között első helyen szerepel a Force India legyőzése, és a konstruktőri hatodik hely megszerzése.
Egy új csomaggal érkeztek Szuzukába. Az új alkatrészekkel ellátott FW32-sek úgy teljesítettek, ahogy azt várta?
Sam Michael: – Új első és hátsó fékcsatornákkal jöttünk Szuzukába. Ezek az utolsó fejlesztések, amiket az idei szezonban beépítettünk az FW32-esekbe. Az újítások jól működtek, ezért úgy döntöttünk, hogy a hátralévő futamokon is használni fogjuk őket.
Mennyire befolyásolta a teljesítményüket, hogy a szakadó eső miatt vasárnap rendezték meg az időmérőt és a futamot is?
Sam Michael: – Mivel a harmadik szabadedzés az időjárási körülmények között elmaradt, így nem tudtuk azt tesztelni, miként teljesítenek az autóink kevés benzinnel a tankjaikban. De ez a körülmény az összes többi csapatot is sújtotta.
Az autók nagyon versenyképesek voltak a kvalifikációs tréningen, simán bejutottak a Q3-ba, Rubens Barrichello mégsem volt teljesen elégedett. Mi volt a brazil pilóta gondja?
Sam Michael: – Rubens arról számolt be, hogy nagyon pattogott az autója menet közben, ráadásul egy kis vibrációt is tapasztalt. Az adatok alapján megpróbáljuk kideríteni a probléma okát, hogy többet ez ne történhessen meg.
Nico a rajtot követően szinte azonnal ütközött, és kiesett. Valami technikai probléma is hozzájárult ehhez?
Sam Michael: – Sajnos Nico túl korán engedte fel a kuplungot, és mire korrigálta a hibáját, megugrott a kocsi. Ezzel el is veszítette a jó indulási esélyeit, aztán meg jött az ütközés.
Rubens kilencedik helyével két pontra megközelítették a Force Indiát a konstruktőrök világbajnoki pontversenyében. Mennyire fontos a csapat számára, hogy megszerezze a hatodik helyet, és ennek érdekében sem terveznek-e valamilyen fejlesztéseket a hátralévő futamokon?
Sam Michael: – Számunkra mindig fontos, hogy a lehető legelőrébb végezzünk a konstruktőrök világbajnokságában, mivel ez alapján kapjuk meg az idény végén a FOM-tól a következő esztendőhöz a jogdíjakból a ránk eső részt. Mindenképpen szeretnénk megszerezni a hatodik helyet, ám ezt úgy szeretnénk elérni, hogy már új fejlesztéseket nem dobunk be a hátralévő három versenyen.
Most a debütáló Koreai Nagydíj következik a versenynaptárban. Hogyan tudnak felkészülni a jeongami futamra?
Sam Michael: – Egy szimulátor segítségével próbáljuk meg beállítani a szárnyakat és a különböző áttételeket, miután megkaptuk a koreai pálya térképét.
Szerdán a Kemble repülőtéren a csapat tesztelni fog. Mi lesz az ottani feladat?
Sam Michael: – Egy olyan aerodinamikai gyakorlás lesz, ahol a 2011-re tervezett autónk bizonyos komponenseit fogjuk tesztelni.