A Williams Forma-1-es csapatánál vizsgálják, mi okozta versenyzőjük, Valtteri Bottas borzasztó rajtját a tegnapi Olasz Nagydíjon.
A Williams Forma-1-es csapatánál vizsgálják, mi okozta versenyzőjük, Valtteri Bottas borzasztó rajtját a tegnapi Olasz Nagydíjon.
A finn tehetség a harmadik helyről várhatta a piros lámpák kialvását, ám csúnyán beragadt a startnál, így az első kör végére visszacsúszott a tizenegyedik pozícióba.
Bottasnak innen kellett felküzdenie magát, és végül negyedikként ért célba.
Bár a Williamsnél kezdetben azt gyanították, kuplunghiba okozta a történteket, a csapat teljesítményért felelős főmérnöke, Rob Smedley elárulta, még nincs pontos válaszuk a történtekre.
„Vizsgáljuk a dolgot. Egyelőre még nem 100 százalékig tiszta a helyzet” – mondta a szakember a versenyt követően.
„Eleinte azt gondoltuk, a kuplunggal volt gond, de aztán megnéztük, és mindkét autón ugyanolyan volt a nyomaték. Egyszerűen úgy tűnt, hogy borzasztóan kipörögtek a kerekei.”
„Azt hiszem, a tapadás nagyon alacsony volt, nem igazán tudott megbirkózni ezzel, ráadásul a gumik felmelegítése is problémát okozott, ahogy Felipe [Massa] számára is.”
„Meg kell vizsgálnunk a történteket minden aspektusból, ki kell derítenünk, hogy Felipe hogy tudott ennyivel jobban rajtolni.”
„Felipe azt mondta, hogy alacsony volt a tapadás, és neki kellett jól kezelnie a dolgot. Megvizsgálunk mindent: azt, hogy miképp kezelik versenyzőink a rajtokat, és min kellene javítaniuk.”
Bottas maga úgy nyilatkozott, úgy érezte, hogy amikor kialudtak a piros lámpák, a kuplung beállításai túl agresszívek voltak, emiatt pörögtek ki a kerekek.
„A gumikban lévő tapadással összevetve azt hiszem, túl agresszív volt a kuplung” – magyarázta a finn.
„A felvezető kör kezdete – amikor az utolsó ellenőrözéseket végezzük – némiképp balul sikerült, mert Lewis [Hamilton] nagyon lassan indult el. És ez egy kicsit talán ártott nekünk. De az biztos, hogy a gumik nem voltak optimális hőmérsékleten.”
„Gyengén sikerült a rajt, de a 2-es kanyar kijáratánál sem volt minden rendben. Egyszerűen kipörögtek a kerekek, egészen 5-ös fokozatig.”