Egy új technikai fejlesztést próbált ki Sebastian Vettel versenyautóján a Red Bull Racing csapata a Forma-1-es Bahreini Nagydíj pénteki edzésnapján.
Egy új technikai fejlesztést próbált ki Sebastian Vettel versenyautóján a Red Bull Racing csapata a Forma-1-es Bahreini Nagydíj pénteki edzésnapján.
A Milton Keynes-i alakulat már az elmúlt évben is trükközött autójának kerékagyával, akkor azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megálljt parancsolt a világbajnok istállónak, mivel úgy találta, a közepén vágott lyukak nem kizárólag a fékek hűtésére, hanem az autó aerodinamikai teljesítményének fokozására is szolgáltak.
Ez ugyanis ellentmond a Technikai Szabálykönyv 3.15-ös cikkelyének, mely megtiltja a mozgó aerodinamikai elemek használatát.
A Williams csapata azonban az idei évre továbbgondolta a Red Bull koncepcióját, legálissá téve azt azáltal, hogy azok a bizonyos lyukak statikusak, a kerékagy tehát nem minősül mozgó aerodinamikai elemnek.
A Red Bull csapata Bahreinben kipróbálta a Williams megoldását, az azonban csak Sebastian Vettel versenyautójára került fel, hogy az osztrák istálló összehasonlíthassa a koncepciót eddig használt megoldásával.
Az Auto Motor und Sport című német szaklap értesülései szerint egyelőre azonban még a Williamsnél sem tudják pontosan, hogy a trükkös megoldás több előnnyel jár-e, mint amennyi problémát okoz.
Egyelőre nincsenek információk arra vonatkozóan, hogy a Red Bull csapata használni kívánja-e a rendszert a hétvége további részében.