Ádáz fejlesztési versenyre számít a McLaren alakulata a Forma-1-ben – a wokingi gárda sportigazgatója, Sam Michael úgy véli, az élcsapatok mindent megtesznek azért, hogy riválisaik fölé kerekedjenek.
Ádáz fejlesztési versenyre számít a McLaren alakulata a Forma-1-ben – a wokingi gárda sportigazgatója, Sam Michael úgy véli, az élcsapatok mindent megtesznek azért, hogy riválisaik fölé kerekedjenek.
Az idei bajnokság első nyolc versenyét öt csapat hét különböző versenyzője tudott győzelmet aratni, a versengés pedig olyan kiélezett, hogy gyakorlatilag lehetetlen megmondani, mely csapatnak lesz a legnagyobb esélye arra, hogy felálljon a dobogó legfelső fokára a következő versenyeken.
Éppen ezért a csapatok rendkívüli erőfeszítéseket tesznek azért, hogy valamilyen úton-módon előnybe kerüljenek ellenfeleikkel szemben, a fejlesztéseknek pedig sokkal nagyobb szerepe lesz, mint az elmúlt években.
„Nagyon sok fejlesztés várható, a szezon hátralévő része erről szól majd” – mondta Sam Michael, a McLaren sportigazgatója.
„Minden csapat fejlesztésekkel készül, akárcsak mi, a következő versenyeken egyre többel. Az idei évben nagyon erős a fejlesztés üteme. Korábban voltak dolgok, melyek talán fél tizedmásodpercet, ha jelentettek, és inkább úgy döntöttél, valami mással próbálkozol. Idén viszont 5 századmásodperc egy pozíciót jelent, tehát muszáj, hogy olyan fejlesztésekkel állj elő, melyek egyre kisebb javulást eredményeznek.”
Michael elmondta továbbá, a rendkívül kiélezett küzdelem miatt a csapatok számára megváltoznak a prioritások is a fejlesztések során.
„Érdekes volna látni, az év elejétől kezdve hogyan alakult a helyzet az első 10-15 helyet illetően – úgy tűnik ugyanis, hogy egyre szorosabb a küzdelem. A vicces az, hogy egyre nagyobb a teher a mechanikai elemeken, hiszen mindenki az aerodinamikára összpontosít. Az összes csapatnak igen agresszív aerodinamikai programja van, e területen fejleszti leginkább autóját. A mechanikai újítások korábban veszélyeztették az aerodinamikát, hiszen míg egy ilyen fejlesztés 1 tizedet, addig egy aerodinamikai újítás két és fél – három tizedmásodpercet is hozhat. Ez viszont egyre inkább nem érvényes, folyamatosan nagyobb a hangsúly a mechanikai dolgokon.”