A Forma-1-es autóversenyzők érdekvédelmi szervezetének (GPDA) elnöke, Alexander Wurz azt mondja, ha tovább tudnák növelni a versenyautók biztonságosságát, a sportág megengedhetné magának azt, hogy gyorsabbá varázsolja a versenyautókat.
A Forma-1-es autóversenyzők érdekvédelmi szervezetének (GPDA) elnöke, Alexander Wurz azt mondja, ha tovább tudnák növelni a versenyautók biztonságosságát, a sportág megengedhetné magának azt, hogy gyorsabbá varázsolja a versenyautókat.
Az osztrák ex-F1-es örülne annak, hogy megnövelnék a versenyautók sebességét és leszorítóerejét, ám ez csak akkor valósulhat meg, ha a versenyzők sérülésének kockázatát tovább csökkentik.
„Ha az F1-ről alkotott vízióimról kérdeznek, szeretném, ha az F1-es autók még biztonságosabbak lennének – de ezután sokkal gyorsabbá és tenném őket” – mondta Wurz a Motorsport.com című internetes lapnak.
„Azért mondom, hogy sokkal gyorsabbá, mert építhetnénk olyan autókat, melyek 450 km/h-val száguldanak, és sokkal több leszorítóerővel rendelkeznek. Ha pedig az autók biztonságosabbá válnának, a legextrémebb pályákon és utcai helyszíneken versenyezhetnénk.”
Wurz – aki erősen lobbizott azért, hogy a Halo-rendszert már 2017-ben bevezessék az F1-ben – hozzátette, ha az autók biztonságosabbá válnának, a rajongók is jobb versenyeket látnának.
„Akkor ugyanis nem lenne szükség ekkora bukóterekre, szóval nem lennének olyan kihágások, amiket senki sem ért. Egy otthon ülő rajongónak azt kellene gondolnia: ’Én soha nem csinálnám ezt! Csak a legbátrabb, legtehetségesebb versenyzők képesek erre’.”