Albon még 2019-ben lett Verstappen csapattársa a Red Bull F1-es csapatánál, miután Pierre Gasly helyét vehette át. Bár a fél szezon jól sikerült a brit-thai pilóta számára, 2020-ban sokat küszködött — elmondása szerint ennek fő oka az volt, hogy az osztrák istálló autója nagyon sokat változott arra az idényre. Albon végül teljesítette a szezont, ám nehezen tudta tartani a lépést Verstappennel, így a csapat év végén megvált tőle, és Sergio Perezt ültette a helyére.
Albon a High Performance című podcastben beszélt a 2020-as szezonról — és természetesen Verstappenről is megkérdezték őt.
„Sokan mondják, hogy az autó köré van építve, és olyan ő, mint Michael Schumacher volt a Ferrarinál, maga köré építette ezt a csapatot. De, hogy őszintén szólva az autó olyan, amilyen. Ő pedig nagyon gyors. A helyzet az, hogy egy nagyon egyedülálló vezetési stílusa van, nem olyan könnyű azonosulni vele” — fogalmazott a ma már a Williams színeiben versenyző pilóta.
„Mindenkinek van egyfajta vezetési stílusa, én inkább simábban vezetek, de az olyan autót szeretem, ami erős elöl, szóval meglehetősen hirtelen és direkt. Max esetében is így van, de ő a hirtelenség és a direktség egy másik szintjén van — már-már szemet gyönyörködtetően direkt.”
„Hogy elmagyarázzam, milyen érzés is ez: olyan, mint amikor játszol egy számítógépes játékkal, de az egér érzékenységét a maximumra állítod, az egérmutató szinte irányíthatatlanul mozog mindenfelé a képernyőn. Ilyesmi érzés. Annyira éles, hogy már-már kicsit idegessé tesz.”
„Én egy kicsit hátrányban voltam vele szemben az elején, de nem olyan sokkal. A szezon előrehaladtával pedig Max egyre direktebbnek akarta az autót, ezáltal pedig ő egyre gyorsabb és gyorsabb lett. Ahhoz pedig, hogy te felzárkózz, egy kicsit több kockázatot kell vállalnod. Amikor pár tizedes lemaradásban vagy, elkezdesz egy kicsit jobban próbálkozni, de aztán kicsúszol, vagy jön egy baleset. Ilyenkor veszítesz az önbizalmadból, több időre van szükséged, a hátrányod pedig eközben nő. És amikor legközelebb újra próbálkozol, megint jön egy megpördülés. És jön a dominóeffektus, és valahányszor az autó élesebbé és élesebbé válik, te egyre feszültebb vagy. Nincs meg a flow, elkezdesz agyalni rajta, és valahányszor belemész egy kanyarba, nem tudod, hogyan fog reagálni az autó… Nincs meg az önbizalmad, és egyszerűen nem működik.”