Svájci lapértesülések szerint az FIA már értesítette a Williams és a Toyota illetékeseit, hogy teljes mértékben szabályos az általuk használt diffúzor forma, még akkor is, ha azt a rivális csapatok másképpen is gondolják.
Svájci lapértesülések szerint az FIA már értesítette a Williams és a Toyota illetékeseit, hogy teljes mértékben szabályos az általuk használt diffúzor forma, még akkor is, ha azt a rivális csapatok másképpen is gondolják.
Ahogy arról már beszámoltunk, felmerült a gyanú, hogy az említett két gárda diffúzora nem elégíti ki az idei technikai szabályokat, ugyanis annak a talajszinttől számított maximális magassága meghaladja a szabályokban lefektetett 175 mm-t.
A Motorsport Aktuell azonban úgy tudja, hogy a két csapat mérnökei egy kiskaput kihasználva tervezték meg a kérdéses elemet, amely teljes mértékben eleget tesz a technikai szabálykönyvben leírtaknak.
Az pedig csak a véletlennek köszönhető, hogy mindkét alakulat a Toyota V8-as egységét használja, ugyanis mérnökeik egymástól teljesen függetlenül bukkantak rá a szabályokban megbúvó kiskapura, ami lehetővé tette számukra, hogy módosítsanak a hátsó törésstruktúrán, mellyel az autó leszorító erejének közel 30%-át generáló diffúzort hatékonyabbá tehették.
Éppen ez az, ami nem tetszik a riválisoknak, ugyanis ezzel akár hátrányba is kerülhetnek az említett két csapattal szemben, sőt, ha az FIA hivatalosan is megerősíti, hogy a vitatott design szabályos, akár arra is kényszerülhetnek, hogy még a szezonnyitó előtt teljesen átalakítsák saját duffúzorukat, a nagyobb leszorító erő elérése érdekében.
Az FIA azonban hivatalosan még nem foglalt állást az ügyben, és a riválisok egészen a március végi Ausztrál Nagydíj kezdetéig nem tehetnek panaszt, hiszen a csapatok akár illegális elemekkel is körözhetnek a téli teszteken, erre vonatkozó tiltó szabály ugyanis nincsen.