Fernando Alonso diktálta a tempót a Brazil Nagydíj második szabadedzésén, ahol borús idő és enyhe szitálás fogadta a résztvevőket. A Renault spanyolja mögött a vb-címért harcban álló Felipe Massa végzett, míg legnagyobb ellenfele, Lewis Hamilton csak a kilencedik lett.
Fernando Alonso diktálta a tempót a Brazil Nagydíj második szabadedzésén, ahol borús idő és enyhe szitálás fogadta a résztvevőket. A Renault spanyolja mögött a vb-címért harcban álló Felipe Massa végzett, míg legnagyobb ellenfele, Lewis Hamilton csak a kilencedik lett.
A Renault kétszeres világbajnoka az utolsó percekben megfutott gyorskörével taszította le a képzeletbeli trónról a hazai közönsége előtt versenyző Felipe Massát, míg a bajnokság élén álló Lewis Hamilton csak a kilencedik pozícióban landolt.
Az első három sorát Jarno Trulli zárta a Toyotával, a Ferrari másik versenyzője, Kimi Raikkönen előtt.
Miközben Massa szinte az egész edzésen az élen tartózkodott, Hamilton a délután folyamán mindvégig a tízedik hely környékén állt –fél másodperccel futott lassabb köröket, mint a reggeli edzésen, és a középső szektorban folyamatosan blokkolta kerekeit.
A McLaren brit versenyzője a lágyabb keverékű gumikon sem tudott komolyabb javulást elérni, bár éppen akkor váltott abroncsot, mikor éppen elkezdett szemerkélni az eső.
Massa az edzés 12. percében állt először az élre, ám nem örülhetett sokáig, mert alig egy perc múlva megelőzte őt Jarno Trulli a Toyotával. Nem sokkal később a Williams német pilótája, Nico Rosberg vette át a vezetést, aki az elsők között próbálta ki a lágyabb keverékű gumikat – példáját Trulli is követte, aki azonnal visszavette vezető helyét.
A Ferrari eközben úgy döntött, marad a keményebb keverékű gumikon, melyeken Felipe Massa 1:12.569-es idejével az élre ugrott, a harmincadik percben. A brazil versenyző következő próbálkozását már a lágyabb gumikon teljesítette és további 0.216 másodpercet faragott idejéből, mellyel megerősítette vezető pozícióját.
A köridők állandóak voltak a délután folyamán, ám több versenyzőt is megtréfált az időközönként “rázendítő” szitálás, aminek következtében többen is kicsúsztak a hideg gumikon.
A Toyota mindkét versenyzője megpördült egyszer, ahogy a Toro Rosso francia pilótája, Sebastien Bourdais is mentett néhányat a Senna S kanyarkombinációban, míg Mark Webbernek is volt egy húzós pillanata a Descida do Lago kanyarban.
Az utolsó percekre egyre jobb lett a pálya állapota, így Alonso a tizennyolcadik helyről azonnal az élre ugrott, miközben csapattársa, Nelsinho Piquet is feljött az utolsó pozícióból a hetedikre.
Ez pedig azt is jelentette, hogy Massa és Trulli visszacsúszott a második, illetve a harmadik helyre, akiket Raikkönen követett a Red Bull versenyzője, Mark Webber, és a Toro Rosso pilótája, Sebastian Vettel előtt.
Rosberg a nyolcadik pozícióban landolt, a bajnokság éllovasa, Hamilton előtt, aki utolsó gyorskörén is elfékezte magát a középső szektorban, így a kilencedik lett. A McLaren másik pilótája, Heikki Kovalainen csak a 15. helyig jutott.
Brazil Nagydíj, második szabadedzés:
1. Alonso Renault 1:12.296 43 2. Massa Ferrari 1:12.353 + 0.057 41 3. Trulli Toyota 1:12.435 + 0.139 44 4. Raikkonen Ferrari 1:12.600 + 0.304 32 5. Webber Red Bull-Renault 1:12.650 + 0.354 45 6. Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:12.687 + 0.391 47 7. Piquet Renault 1:12.703 + 0.407 44 8. Rosberg Williams-Toyota 1:12.761 + 0.465 42 9. Hamilton McLaren-Mercedes 1:12.827 + 0.531 33 10. Nakajima Williams-Toyota 1:12.886 + 0.590 42 11. Coulthard Red Bull-Renault 1:12.896 + 0.600 38 12. Kubica BMW Sauber 1:12.971 + 0.675 48 13. Heidfeld BMW Sauber 1:13.038 + 0.742 49 14. Glock Toyota 1:13.041 + 0.745 39 15. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:13.213 + 0.917 37 16. Barrichello Honda 1:13.221 + 0.925 39 17. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:13.273 + 0.977 41 18. Button Honda 1:13.341 + 1.045 49 19. Sutil Force India-Ferrari 1:13.428 + 1.132 32 20. Fisichella Force India-Ferrari 1:13.691 + 1.395 33