Fernando Alonso végzett az élen az időmérőn, így ő indulhat az élről a Magyar Nagydíjon. A Renault kétszeres világbajnoka mögött a Red Bull duója, Vettel és Webber végzett, ám mindenki Massa balesetével, és az időmérő rendszer összeomlásával volt elfoglalva.
Fernando Alonso végzett az élen az időmérőn, így ő indulhat az élről a Magyar Nagydíjon. A Renault kétszeres világbajnoka mögött a Red Bull duója, Vettel és Webber végzett, ám mindenki Massa balesetével, és az időmérő rendszer összeomlásával volt elfoglalva.
A péntekihez képest egy kicsivel hűvösebb, felhős idő fogadta a mezőnyt a szezon tizedik állomásának helyet adó Magyar Nagydíj szombat délutáni időmérő edzésén, ahol a levegő hőmérséklete 23, az aszfalté pedig 41 Celsius fok volt a kezdés pillanatában.
Első etap
Az első húsz perces etap hihetetlen izgalmakat tartogatott, az utolsó pillanatig nem lehetett tudni, ki jut tovább, és kinek kell búcsúznia, amit az is bizonyít, hogy a továbbjutók kivétel nélkül egy másodpercen belüli időket futottak.
A leggyorsabbnak a Williams német versenyzője, Nico Rosberg bizonyult, aki 1:20.793-as idejével a hétvége addigi legjobb eredményét érte el. Mögötte a McLaren brit világbajnoka, Lewis Hamilton sorakozott fel, akit a Red Bull duója, Mark Webber és Sebastian Vettel követett.
A Renault-k is jól mentek, Nelsinho Piquet összekapta magát, és egy hellyel megelőzve csapattársát, Fernando Alonsót, az ötödik helyen jutott tovább. A világbajnokság éllovasa, Jenson Button a tizedik helyre hozta be versenyautóját, míg a McLaren finn pilótája, Heikki Kovalainen igen nagy veszélyben volt a végén, mert utolsóként jutott tovább a második etapba.
Bár a délelőtti szabadedzésen remekeltek, a BMW Sauber versenyzői nem lehettek boldogok, ugyanis mindketten már az első húsz perc után kiestek, ahogy a Force India duója is, illetve az újonc, Jaime Alguersuari, aki vélhetően egy technikai probléma miatt, leparkolta autóját a pálya szélére.
Az első etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Nick Heidfeld (BMW Sauber), Giancarlo Fisichella (Force India), Adrian Sutil (Force India), Robert Kubica (BMW Sauber), és Jaime Alguersuari (Toro Rosso).
Második etap
A második tizenöt perces etapot Webber nyerte, aki 1:20.358-as idejével egy teljes tizedet adott az őt követő Hamiltonnak, akit a harmadik helyen Kazuki Nakajima követett a Williamsszel, a Red Bull másik versenyzője, Vettel előtt.
A Renault-t csak Alonso képviselheti a harmadik etapban, ugyanis Piquet utolsóként kiesett, mellyel komoly veszélybe került versenyzői ülése. A Brawnnál sem volt túl nagy az öröm, ugyanis csak Button jutott tovább, Rubens Barrichello egy 13. hellyel búcsúzott.
A Toyota még ennél is rosszabbul járt, mindkét versenyzője kiesett a második etapban, pedig mind Jarno Trulli, mind Timo Glock bízott abban, hogy bekerülhet az első tízbe a mai időmérő edzésen.
A McLaren, a Williams, és a Ferrari azonban mindkét versenyzőjével bejutott a harmadik körbe, ám Felipe Massa nem lehetett ott az utolsó tíz perces etapban, ugyanis utolsó körén –egy alkatrész fejen találta – elvesztette autója felett az uralmát, és nyílegyenesen a gumifalba fúródott.
A brazil pilóta ki sem tudott szállni az autójából, a mentőalakulatok azonnal a helyszínre érkeztek, és Massát hordágyra tették, majd a pályán található orvosi központba szállították, ahonnan helikopterrel egy budapesti kórházba repítették.
A második etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Sebastien Buemi (Toro Rosso), Jarno Trulli (Toyota), Rubens Barrichello (Brawn), Timo Glock (Toyota), és Nelsinho Piquet (Renault).
Harmadik etap
Az utolsó tíz perces etap Massa balesete miatt csak később vette kezdetét, miközben a pilóták és csapatvezetők egymást kérdezgették, mit tudnak a brazil állapotáról, és a média is a Ferrari versenyzőjével volt elfoglalva, nem meglepő módon.
Az edzés végül 25 perces késéssel megkezdődött, azonban igazából senki nem a pályán zajló eseményekre fókuszált, csak akkor kapta fel mindenki a fejét, és figyelt a körözésre, mikor az időmérő rendszer összeomlott, és senki nem tudta, ki hányadik helyen végzett.
Alonso egyesével mindenkihez odament, és feltette a kérdést: ’Te milyen időt mentél?’. A spanyol tudta, hogy ő 1:21.5-ös időt produkált, és ahogy egyre fogytak a versenyzők, úgy lehetett egyre biztosabb abban, hogy övé a pole.
Végül aztán hivatalosan is jött a megerősítés, Alonso 2006 után ismét az élről vághat neki a Magyar Nagydíjnak, a Red Bull párosa elől. A negyedik helyen a McLaren brit versenyzője, Hamilton végzett, akit Rosberg követett a Williamsszel.
A hatodik Kovalainen lett a másik McLarennel, míg az első tíz sorát, Raikkönen, Button, Nakajima, és a kórházba szállított Massa zárta.
Magyar Nagydíj, időmérő:
1. Alonso Renault 1:21.313 1:20.826 1:21.569 2. Vettel Red Bull 1:21.178 1:20.604 1:21.607 3. Webber Red Bull 1:20.964 1:20.358 1:21.741 4. Hamilton McLaren 1:20.842 1:20.465 1:21.839 5. Rosberg Williams 1:20.793 1:20.862 1:21.890 6. Kovalainen McLaren 1:21.659 1:20.807 1:22.095 7. Raikkonen Ferrari 1:21.500 1:20.647 1:22.468 8. Button Brawn 1:21.471 1:20.707 1:22.511 9. Nakajima Williams 1:21.407 1:20.570 1:22.835 10. Massa Ferrari 1:21.420 1:20.823 11. Buemi Toro Rosso 1:21.571 1:21.002 12. Trulli Toyota 1:21.416 1:21.082 13. Barrichello Brawn 1:21.558 1:21.222 14. Glock Toyota 1:21.584 1:21.242 15. Piquet Renault 1:21.278 1:21.389 16. Heidfeld BMW-Sauber 1:21.738 17. Fisichella Force India 1:21.807 18. Sutil Force India 1:21.868 19. Kubica BMW-Sauber 1:21.901 20. Alguersuari Toro Rosso 1:22.359