A Renault kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso az időmérő előtti utolsó szabadedzésen sem talált legyőzőre, és ahogy a pénteki második tréningen, most is a két bajnoki esélyes Lewis Hamilton, illetve legnagyobb riválisa, Felipe Massa előtt végzett a kivilágított Szingapúrban.
A Renault kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso az időmérő előtti utolsó szabadedzésen sem talált legyőzőre, és ahogy a pénteki második tréningen, most is a két bajnoki esélyes Lewis Hamilton, illetve legnagyobb riválisa, Felipe Massa előtt végzett a kivilágított Szingapúrban.
Fernando Alonso tovább folytatta szárnyalását a kivilágított utcai ringen, ahol zsinórban második edzéselsőségét aratta, így abszolút optimistán várhatja a soron következő kvalifikációs tréninget.
A Renault spanyol versenyzője leutánozva a pénteki második edzésen történteket, a leintés előtti percekben megkezdett igen agresszív gyorskörével (1:44.506) több mint fél másodpercet vert a többiekre.
Alonso késői gyorsköre, melyeket a lágyabb keverékű abroncson teljesített, hat tizeddel bizonyult gyorsabbnak, mint a mögötte befutó Lewis Hamilton legjobbja.
A McLaren brit versenyzőjét legnagyobb riválisa, Felipe Massa követte a harmadik helyen, ám a brazil pilóta a kemény keverékű gumikon mindössze 0.127 másodperccel volt lassabb nála.
Nelsinho Piquet a negyedik helyre repítette a másik Renault-t. A fiatal brazil is csapattársa taktikáját választotta, és ő is az utolsó pillanatokban teljesítette utolsó gyorskörét. Az ötödik pozícióban a Williams német versenyzője, Nico Rosberg végzett, míg a bajnoki címvédő, Kimi Raikkönen egy hiba után csak a tizenhetedik lett.
A monzai futamgyőztes, Sebastian Vettel sokáig az élen állt az edzés első felében, miután már korán megfutotta gyorskörét, mellyel megnyugtató előnybe került a többiekkel szemben. A Toro Rosso német versenyzője 35 percig birtokolta az első pozíciót, mikor Piquet négy tizedet javított az addigi legjobb köridőn.
Piquet egészen addig az élen maradt, míg a versenyzők fel nem tetették autóikra a lágyabb keverékű abroncsokat, hogy azokon teljesítsék utolsó körüket. Ekkor a Renault brazilja visszacsúszott a negyedik helyre, miután Alonso, Hamilton, és Massa is megelőzte.
Rosberg továbbra is kiválóan teljesített, és az ötödik helyre hozta be a Williamst, a hondás Jenson Button elé, aki egy ponton még a második pozícióban is tanyázott – köszönhetően annak, hogy már korán feltetette autójára a lágyabb keverékű gumikat.
A bajnoki címvédő, Kimi Raikkönen számára nem volt eredményes az utolsó szabadedzés. A Ferrari finn pilótája elvétette a féktávot és megcsúszott autójával a hetes kanyarban. Bár megpróbált visszatérni a pályára, végül leparkolta autóját, így az edzés utolsó tizenöt percét kihagyni kényszerült.
Giancarlo Fisichella számára még borzalmasabb volt a harmadik szabadedzés. Az olasz volt az első versenyző, aki összetörte autóját a vitatott tízes sikánban. A Force India pilótája elvétette a féktávot, átdobta autóját a vitatott kerékvetőn, és végül a gumifalban találta magát, melyet autójának jobb eleje bánt.
A Red Bull problémái tovább folytatódtak. David Coulthard váltója hármas fokozatban ragadt a bemelegítő körén, így az edzés javarészét a garázsban töltötte, csak az utolsó három percre tudott ismét kihajtani a pályára.
Csapattársa, Mark Webber két alkalommal is kilátogatott a menekülő útra a 18-as kanyarban, ahol pénteken csúnyán összetörte autóját, de szerencsére ezúttal elkerülte a szalagkorlátot és Jenson Button (Honda), illetve Robert Kubica (BMW Sauber) mögött, a nyolcadik helyen befejezte a tréninget. Az első tíz sorát a Toro Rosso duója, Vettel és Bourdais zárta.
Heikki Kovalainen a tizenharmadik helyen landolt a másik McLarennel. A finn pilóta utolsó gyorskörén kis híján összetörte versenyautóját, miután hibázott az egyik kanyarban.
Szingapúri Nagydíj, harmadik szabadedzés:
1. Alonso Renault 1:44.506 19 2. Hamilton McLaren-Mercedes 1:45.119 + 0.613 13 3. Massa Ferrari 1:45.246 + 0.740 16 4. Piquet Renault 1:45.249 + 0.743 18 5. Rosberg Williams-Toyota 1:45.386 + 0.880 17 6. Button Honda 1:45.409 + 0.903 20 7. Kubica BMW Sauber 1:45.425 + 0.919 17 8. Webber Red Bull-Renault 1:45.450 + 0.944 21 9. Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:45.477 + 0.971 19 10. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:45.599 + 1.093 18 11. Heidfeld BMW Sauber 1:45.689 + 1.183 19 12. Nakajima Williams-Toyota 1:45.982 + 1.476 18 13. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:45.982 + 1.476 13 14. Barrichello Honda 1:46.073 + 1.567 21 15. Glock Toyota 1:46.180 + 1.674 23 16. Trulli Toyota 1:46.221 + 1.715 19 17. Raikkonen Ferrari 1:46.482 + 1.976 10 18. Coulthard Red Bull-Renault 1:46.794 + 2.288 6 19. Fisichella Force India-Ferrari 1:47.166 + 2.660 14 20. Sutil Force India-Ferrari 1:47.727 + 3.221 19