Ken Anderson, az USF1 projektvezetője megerősítette, hogy eddigi terveik szerint a csapat Charlotte-ban, Észak-Karolinában építene bázist, és távol Európától készülne a Forma-1-re.
Ken Anderson, az USF1 projektvezetője megerősítette, hogy eddigi terveik szerint a csapat Charlotte-ban, Észak-Karolinában építene bázist, és távol Európától készülne a Forma-1-re.
Ahogy arról a múlt héten már hírt adtunk, Ken Anderson tervezőmérnök és a Williams egykori csapatmenedzsere, Peter Windsor készen áll útjára indítani egy amerikai alakulatot, amely akár már a 2010-es idényben bemutatkozhatna az F1-ben.
A csapat bázisa pedig a NASCAR fellegvárában, Charlotte-ban épülne fel, erősítette meg Anderson a Charlotte Observer c. napilapnak.
“Épületek után kutatunk Charlotte-ban, beleértve egyet az egyetemi területen” – mondta Anderson, aki szerint semmi hátrányt nem szenvednének amiatt, hogy európai helyett amerikai bázissal működnének az F1-ben.
“A forma-1-es technológiák 90 százaléka amúgy is az Egyesült Államokból ékezik” – tette hozzá a szakember, aki azt is elhintette, hogy terveik szerint olyan amerikai pilótákat alkalmaznának, akik kisebb európai szériákban versenyeznek.
Anderson egyébként technikai igazgatóként dolgozott a Ligier istálló színeiben még 1988-ban, majd megfordult az Onyx F1 csapatnál, mielőtt visszatért volna Amerikába.
A Chip Ganassi Racing és az AJ Foyt Racing műszaki vezetőjeként is tevékenykedett, majd ő tervezte meg a következő generációs karosszériát az IRL szériában 2000-ben, mielőtt még a NASCAR-ba igazolt volna, ahol a Haas Racingnél látta el a technikai igazgatói feladatokat 2003-ban.
Anderson továbbá a Wind Shear Inc. észak-karolinai szélcsatornájának egyik résztulajdonosa, tehát abszolút logikus választás lenne, ha itt székelne a csapat.
A karosszériát saját maga tervezné az alakulat, míg a motort vásárolná, amit a tervek szerint 2010-től “potom” 5 millió euróért kell árulniuk a gyártóknak.